پاکت بسته بندی سم

پاکت بسته بندی سم

برای بسته بندی کود و سم ابتدا بهتر است تمام جوانب این دو محصول را بررسی کنیم سپس به پاکت بسته بندی کود و سم بپردازیم.

تاریخچه پیدایش سموم کشاورزی

با افزایش جمعیت جهان، گریزی از گسترش کشاورزی جهت تأمین منابع غذایی نمی باشد. از طرفی با گسترش کشاورزی، ناپایداری در اکوسیستم های طبیعی بوجود آمده و توازون محیط از بین رفته است. در حقیقت انسانها در طبیعت دست برده اند تا محصولات خاص بدست آورند. اما طبیعت تسلیم فشار ها نشده و تمایل به ایجاد توازن مجدد در محیط دارد که این عکس العمل ها به صورت عوارضی همچون آفات، بیماری ها و علف های هرز آشکار می شوند و همواره تأثیر این عوامل در محصولات کشاورزی بسیار چشمگیر بوده است.
بشر به تدریج دست به ابداع روش هایی برای مبارزه زده است که در کشاورزی نوین منجر به تولید و استفاده از سموم مختلف گردیده است، تا نتایجی از جهت افزایش بازده کمی وکیفی محصولات حاصل گردد، در یک نگاه کلی می توان گفت هدف کشاورزی نوین تحقق توسعه پایدار است. در روند این تحول باید به حفظ جمعیت موجودات مفید نیز توجه کرد، در غیر این صورت عوامل کنترل کننده طبیعی از بین می روند و طغیان آفات رخ می دهد. در این میان اثرات سوء سموم بر سایر موجودات و مسمومیت های ناشی از کاربرد آفت کش ها و هزینه های گزاف تولید سموم شیمیایی و عوارض استفاده بی رویه از سموم باعث شده است تا نیاز به استفاده اصولی از این مواد بسیار با اهمیت وجدی مورد برسی قرار گیرد.
بنابراین می توان گفت نیاز به این مواد اجتناب ناپذیر است. ولی کاربرد صحیح و دقیق این مواد باعث می شود تا حداقل اثرات سوء به محیط زیست وارد شود.

قدمت مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری های گیاهی به بیش از هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. درکتب یونانی اشاره به کنه کش های گوگردی و خاصیت تدخینی(تنفسی،کشیدنی) آن ها در هزارسال قبل از میلاد شده است.
چینی ها حدود چهارصد سال پیش از ترکیبات آرسینیکی جهت مبارزه باغچه ای استفاده می کرده اند. اولین حشره کش طبیعی نیکوتین بوده که از برگ تنباکو برای مبارزه با سر خرطومی گیلاس استفاده شده است. در ایران از گرد گل های داوودی، به عنوان حشره کش استفاده شده است، در سال 1850 میلادی از گل های این گیاه، ماده مؤثر پیرترین استخراج شد. در قرن نوزدهم ترکیبات معدنی زیادی برای مبارزه با آفات معرفی شدند و همچنین از رتنون ریشه گیاه دریس استفاده حشره کشی می شده است.

مزایای استفاده از سموم کشاورزی

استفاده از آفت کش ها و علف کش ها در دهه های گذشته بسیار رایج شده است. کشاورزان برای محافظت از محصولات خود و به حداکثر رساندن بازدهی از این مواد استفاده می کنند. با این حال، آفت کش ها نه تنها توسط کشاورزان، بلکه توسط برخی از افراد در باغ های شخصی نیز استفاده می شود. در حالی که استفاده از علف ‌کش‌ ها و آفت ‌کش‌ ها می ‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد

یکی از مزیت های مهم سموم و آفت کش ها این است که می تواند به بهبود رشد کلی گیاهان کمک کنند. اگر گیاهان مورد حمله انواع مختلف آفات قرار گیرند،گیاهان برای دفاع از خود باید انرژی زیادی مصرف کنند. این مصرف انرژی به نوبه خود، در رشد مطلوب گیاه تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

با این حال، هنگام استفاده از آفت ‌کش ‌ها، گیاهان کار کمتری به تنهایی انجام می دهند، زیرا آفت ‌کش‌ها دفع آفات را انجام می دهند. بنابراین گیاهان انرژی بیشتری برای رشد مناسب در مقایسه با حالت بدون استفاده از آفت کش و علف کش خواهند داشت.

  • بهبود رشد گیاهان
  • بازده بالاتر محصول
  • کاهش گرسنگی در جهان
  • کاهش قیمت مواد غذایی
  • نگهداری آسان سموم و آفت کش ها
  • کاربری کارآمد زمین
  • کار کلی کشاورزان را کاهش می دهد
  • گیاهان کمتری در اثر آفات از بین می روند
  • جلوگیری از انتشار بیماری ها از طریق پشه
  • محافظت در برابر انگل ها

یکی دیگر از مزایای این پاکت: پاکت کود کشاورزی است.

پاکت های بسته بندی سم

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در فرآیند رشد و نمو گیاهان، سم می‌باشد.

سم از گیاه در برابر آفات حفاظت می‌نماید؛بنابراین اهمیت استفاده از آنها در پروسه کشت یا برداشت محصول بر هیچکس پوشیده نیست.

اهمیت پاکت بسته بندی

مسئله‌ای که در این موضوع مورد اهمیت است، پاکت سم می‌باشد. در واقع راه انتقال آن‌ها

از کارخانجات به مزارع، از طریق بسته‌بندی‌ها است؛ بنابراین کیفیت پاکت بسته بندی سم

برای کشاورزان از اهمیت بسیاری برخوردار خواهد بود.

این نوع از پاکت ها در انواع و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

طراحی آنها به گونه ای است تا در صورتی که بسته بندی ها روی یکدیگر قرار گرفتند، عامل سر خوردگی

میان آن ها وجود نداشته باشد؛ یعنی میان پاکت ها اصطکاک وجود داشته باشد.

این مسئله بیشتر به هنگام حمل و نقل یا نگهداری از آنها در انبار اهمیت پیدا می‌کند. پاکت‌های بغل گاست، سه طرف دوخت، باکس پوچ و ایستاده زیپدار در این زمینه بسیار پر طرفدار و پرکاربرد اند. به علاوه، آنها به صورت چندلایه تولید می‌شوند؛ یعنی پاکت‌ها به منظور ارائه حفاظت بیشتر به صورت چند لایه در دست مشتری قرار خواهند گرفت.

پاکت بسته بندی سم متشکل از ویژگی ها و امکانات مفیدی چون پانچ آویز، گوشه گرد، سوپاپ تخلیه گاز و پانچ آسان باز شو هستند؛ اما یکی از مواردی که در این لیست موجب موفقیت یک برند یا فروش بیشتر آن محصول خواهد شد، ویژگی درج محصولات روی بسته بندی ها است.

چاپ پاکت بسته بندی سم

تولید کننده ها می‌توانند اطلاعات مفیدی در رابطه با محصول، شرکت تولید کننده، شکل و طرح محتویات را روی پاکت چاپ کنند. این موارد زیبایی خاص و منحصر به فردی را به محصول می‌بخشد. همچنین موجب ایجاد تفاوت میان محصولات مشابه می‌شوند. در این شرایط رضایت خریدار جلب خواهد شد؛ زیرا افراد تمایل به خرید اجناسی را دارند که بسته بندی زیبا، کارآمد و متفاوتی را دارا باشد. پس یک معامله دو سر برد خواهد بود.

پاکت باکس پوچ

جدیدترین و جذاب‌ترین نوع بسته‌بندی در صنعت بسته بندی سم کشاورزی، پاکت‌های باکس‌پوچ هستند که با ظاهری زیبا و فضای بهینه در انبارش محصول شما را محافظت می‌نمایند.

پاکت بغل‌گاست

این نوع از پاکت متداول‌ترین نوع بسته‌بندی برای اوزان بالای پنج کیلوگرم هستند که برای محصولات با حجم و دانسیته‌های متفاوت استفاده می‌شود.

پاکت‌‌های ایستاده

پاکت‌های ایستاده زیپ‌دار و بدون زیپ عموما برای محصولات زیر سه کیلوگرم مورد استفاده قرار می‌گیرند و ایستایی بسیار خوبی دارند.

پاکت سه طرف دوخت

مقرون به صرفه ترین نوع بسته‌بندی پاکت‌های سه طرف دوخت هستند که با ظاهری زیبا محصول شما را معرفی می‌نمایند.

خصوصیات پاکت‌ های بسته ‌بندی سم

جلوگیری از نفوذ هوا و نور به داخل پاکت‌ها

افزایش ماندگاری کود و سم

چاپ ظریف و با کیفیت

اهمیت استفاده از پاکت ‎های چندلایه

کود و سموم از ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ بالا در ﺑﺮاﺑﺮ رﻃﻮﺑﺖ و ﺣﺸﺮات ﺑﺮﺧﻮردار هستند، چنانچه رﻃﻮﺑﺖ ﺑﻪ راﺣﺘﯽ در این محصولات اﯾﺠﺎد ﺑﻮی ﻧﻢ ﺧﻮاﻫﺪ ﮐﺮد و ﺑﺪﻟﯿﻞ اﯾﻨﮑﻪ این محصولات از ﺑﺴﺘﺮ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ‌اﻧﺪ، ﺣﺸﺮات ﺑﻪ راﺣﺘﯽ در آنها رﺷﺪ و ﺗﮑﺜﯿﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.

نفوذ نور و هوا به داخل بسته‌بندی  سموم باعث فساد محصول می‌گردد.پاکت  ﺑﺴﺘﻪﺑﻨﺪی سموم ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺤﮑﻢ و ﻧﻔﻮذﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺑﺎﺷﺪ.

اما یکی از مهمترین نکاتی که درخصوص انبارش و توزیع این محصولات اهمیت دارد، قابلیت ضربه‌پذیری بسته‌بندی آن می‌باشد.

دارت تست(Dart Test):

ویژگی دارت تست، لفاف بسته‌بندی را از لحاظ ضربه‌پذیری اشیاء نوک تیز از سمت داخل و خارج بسته‌بندی ایمن می‌سازد.

دراپ تست(Drop Test):

جهت حفظ مقاومت بسته‌بندی در برابر پارگی، زمان حمل و نقل و انبارش هنگام افتادن پاکتبسته‌بندی، با استفاده از پوششهای بسیار مقاوم، قابلیت دراپ‌تست لفاف بسته‌بندی تقویت می‌گردد.

جمع بندی

زیپ پک تمام فاکتورهای لازم جهت نگهداری بهینه محصولات را هنگام تولید لفاف‌های بسته‌بندی درنظر گرفته و باکیفیت‌ترین بسته‌بندی را در اختیار مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی کالاها قرار می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *