پاکت بسته بندی غذای جوندگان

پاکت بسته بندی غذای جوندگان مشکی قهوه ای

در این مقاله اهمیت و درآمد خوبه غذای جوندگان را بررسی میکنیم سپس به پاکت بسته بندی غذای جوندگان مپردازیم.

بهترین غذای جوندگان چیست؟

غذای جوندگان خانگی باید از مواد خوب و با کیفیت بالا (غذای پلت شده با دستگاه پلت متعادل از نظر تغذیه) تشکیل شده باشد. بسیاری از دامپزشکان توصیه می کنند که به جوندگان یونجه و سبزیجات تازه داده شود، تا آن ها تشویق به جویدن شده و دندان های در حال رشدشان، اصلاح شود.

غذای جوندگان

اگر جوندگانی مانند همستر، خرگوش، موش، خوکچه هندی و… در خانه دارید، باید به فکر تغذیه آن ها باشید. معمولا این دسته از حیوانات از گیاهانی مانند یونجه و علوفه تغذیه می کنند که در طبیعت به فراوانی یافت می شوند و به صورت خودرو رشد می کنند. از این رو جوندگانی که در طبیعت زندگی می‌کنند، با این گیاهان تغذیه می‌کنند.

اما برای جوندگانی که به عنوان پت در خانه نگهداری می‌شوند، باید غذایی متناسب با تغذیه طبیعی آن‌ها تهیه کرد. به این منظور تولیدکنندگان مختلف دست به تولید غذای مخصوص جوندگان زده‌اند.

رژیم های حاوی دانه ها و آجیل ها توصیه نمی شود، زیرا دارای چربی بالا و مواد مغذی کمی هستند. اگر دانه های خوشمزه (مانند تخمه آفتابگردان) و آجیل به آن ها داده شود، بسیاری از جوندگان این نوع غذاها را نسبت به غذای پلت ترجیح می دهند و رژیم غذایی متعادل و مغذی دریافت نمی کنند.

ویژگی غذای جوندگان

در تهیه غذای جوندگان باید سراغ گزینه‌هایی بروید که بیشترین شباهت را به غذای طبیعی آن‌ها دارند. از این رو گزینه‌هایی که دارای دانه، میوه‌های شیرین خشک و حتی برخی از مغزها باشند، ایده‌آل به نظر نمی‌رسند. زیرا امکان دارد هر یک از این مواد غذایی منجر به حساسیت پوستی آن ها شوند.

علاوه بر این مواد غذای جوندگان باید فاقد رنگ، مواد نگهدارنده مصنوعی و طعم دهنده‌ها نیز باشند. غذایی که تمام این ویژگی‌ها را در خود جای دهد، گزینه ایده‌آلی برای جونده شما خواهد بود.

ویژگی هایی که غذای پلت شده باید داشته باشد

  • از رشد بیش از حد دندان‌ها پیشگیری کند.
  • حاوی املاح مورد نیاز جونده‌ها باشد.
  • از مواد اولیه در تولید آن استفاده شده باشد.

برای حفظ کیفیت و این ویژگی ها باید به پاکت بسته بندی غذای جوندگان بسیار دقت کنید.

آیا جوندگان به ویتامین نیاز دارند؟

جوندگان خانگی اگر با رژیم مناسب تغذیه شوند، نیازی به ویتامین اضافی ندارند. اما از آن جایی که ممکن است صاحبان جوندگان در دادن غذای مغذی کوتاهی کنند، به مکمل های غذایی جوندگان گاها نیاز می شود. یک غذای کامل پلت شده حاوی تمام ویتامین های مورد نیاز جوندگان خانگی است. البته خوکچه هندی با وجود غذاهای مغذی هم به مکمل ویتامین C نیاز دارد. البته با استفاده از پاکت بسته بندی غذای جوندگان میتوانید از ماندگاری کیفیت مطمئن شوید.

تشویقی جوندگان

دانه ها، آجیل ها، ماکارونی، ذرت بو داده بدون نمک می توانند به عنوان غذاهای تشویقی (کمتر از 10-5٪ از کل رژیم غذایی روزانه) ارائه شوند. همچنین می توانید روزانه از سبزیجات تازه تمیز شده و گاهی مقدار کمی میوه نیز استفاده کنید. شما میتوانید این محصولات را در پاکت بسته بندی غذای جوندگان با کیفیت بالا نگهداری کنید.

قسمت اصلی رژیم غذایی جوندگان باید از غذای پلت (90 % از رژیم غذایی)، 5 تا 10% از سبزیجات و میوه ها باشد. همچنین یونجه و علوفه (مانند تیموتی، شبدر، علف باغی) به عنوان منبع فیبر به صورت آزاد در اختیار آن ها قرار بگیرد.

نیاز خاص خوکچه هندی

خوکچه هندی، بر خلاف بسیاری از حیوانات خانگی، ویتامین C خود را تولید نمی کند و باید با غذای پلت با فیبر بالا همراه با ویتامین C تغذیه شود. با این حال، به دلیل تجزیه یا اکسید شدن سریع این ویتامین، غذای پلت باید ظرف 90 روز از تاریخ تولید، مصرف یا جایگزین شوند.

خوکچه هندی علاوه بر ویتامین C موجود در غذای پلت، به ویتامین C مکمل به شکل قرص یا مایع نیز نیاز دارد. ویتامین C را به آب آشامیدنی آن ها اضافه نکنید، زیرا این ویتامین به سرعت در آب تجزیه شده و قدرت خود را از دست می دهد. سبزیجات تازه مانند فلفل دلمه ای را می توان برای تأمین مکمل ویتامین C پیشنهاد کرد.

پاکت بسته بندی غذای جوندگان

با توجه به این که غذای حیوانات دارای تاریخ انقضا و فاسد شدنی هستند، انتخاب بسته بندی مناسب نقش موثری در نگهداری از آن ها دارد. پاکت بسته ‌بندی محصولی مقاوم و بی نظیر برای نگهداری غذای حیوانات است که جهت بسته بندی مواد غذایی، مکمل و ویتامین های حیوانات مزرعه، حیوانات خانگی، حیوانات باغ وحش، آبزیان، پرندگان و… مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این نوع بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از این پاکت ها، کیفیت، بو، طعم و ماندگاری محصول بسته بندی شده برای مدت طولانی حفظ می شود.
  • پاکت‌ ها از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه ‌تر از دیگر بسته بندی ‌ها از قبیل قوطی های فلزی می ‌باشند.
  • با داشتن قابلیت طراحی و چاپ، ظاهری بسیار شیک و مشتری ‌پسند به محصولات می دهند.
  • حمل و نقل آن ها آسان است.
  • قابلیت نگهداری خوراکی های خشک و نیمه خشک را دارا می باشند.
  • پاکت های زیپ دار به راحتی باز و بسته می شوند و می توان غذای باقیمانده را برای مصرف در وعده های بعدی بدون نگرانی از نفوذ رطوبت و اکسیژن به داخل ظرف نگهداری کرد.
  • این پاکت ها در نمونه های تخت و کاست دار به صورت بسته بندی چند لایه غیر قابل نفوذ شفاف، متالایز، صدفی و کرافت قابل تولید می باشند.

چاپ پاکت بسته بندی غذای جوندگان

یکی از بالاترین اولویت های پاکت بسته بندی غذای جوندگان این است که از گرافیک، طراحی و چاپ بسیار با کیفیتی برخوردار باشند، چرا که مخاطبین این طیف از بسته بندی به شدت تحت تاثیر طراحی و چاپ و مدل بسته بندی ها هستند. بسته بندی غذای حیوانات می بایست تداعی کننده شادابی و تحرک حیوانات باشد و به همین دلیل استفاده از تصاویر جذاب و زیبا به همراه رنگ های تند و گرم در این بسته بندی ها توصیه می شود. محصولات غذایی حیوانات که در بسته بندی های چاپ دار با کیفیت بالا ارائه می شوند، می توانند نظر مشتریان وفاداری را که می خواهند بهترین ها را به حیوانات خود هدیه بدهند.

پیشنهاد زیپ پک در مورد پاکت بسته بندی غذای جوندگان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *