چگونه آب قلم را بسته بندی کنیم؟

بسته‌بندی آب قلم

چگونه آب قلم را بسته بندی کنیم؟

منظور از آب قلم، جوشاندن قلم گاو یا گوسفند یا هر دو را به مدت چند ساعت است. این روش، مایه قلم را خارج می‌کند و آبی نسبتا چرب، پرخاصیت و ژلاتینی مانند را بعد از ساعت‌ها جوشاندن قلم، به جا می‌گذارد. در این مطلب طرز بسته‌بندی آب قلم را به شما آموزش می‌دهیم تا برای قوام دادن به سوپ و آش و بیشتر کردن خاصیت این غذاها، از آن استفاده کنید.

طرز تهیه آب قلم

قبل از اینکه درباره بسته‌بندی آب قلم صحبت کنیم، شاید برای شما سوال باشد که چگونه آب قلم را تهیه کنیم؟ بنابراین ابتدا قصد داریم کمی درباره نحوه تهیه آب قلم بپردازیم. آب قلم یا عصاره قلم یک منبع غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین ها از جمله  کلسیم و ویتامین D است. از این عصاره پرخاصیت می توان برای افزودن طعم و لعاب به انواع خورش ها، سوپ ها، آبگوشت ها، آش ها، دمپختک و غذای کودک استفاده کرد. برای تهیه عصاره قلم، به غیر از استخوان، می‌توان دنبالچه گوسفند و گاو، استخوان گردن، مهره‌های پشت و به‎‌طور کلی استخوان‌های لعاب‌دار را جوشاند. البته بهتر است در هنگام خرید، از قصاب بخواهید بعضی از قسمت‌های استخوان را با ساطور بشکند تا مایه استخوان، به آبی که در حال جوشیدن است راه پیدا کند. در ادامه به مراحل تهیه آب قلم میپردازیم.

پاکت های مناسب برای بسته‌بندی آب قلم

مواد لازم برای تهیه آب قلم

شما برای تهیه آب قلم به آب، قلم گاو یا گوسفند و ادویه های مورد علاقه تان نیاز دارید. شما می‌توانید در مراحل تهیه آب قلم از برگ بو، نمک، فلفل و سایر ادویه ها برای طعم دادن به عصاره خود استفاده کنید. قبل از اینکه به نحوه بسته‌بندی آب قلم، ابتدا به مراحل تهیه عصاره و آب قلم می‌پردازیم.

شستن قلم ها

قلم ها را به قطعات کوچک برش داده و به خوبی بشویید. سپس به مدت 2 ساعت آن ها را در ظرف پر از آب نمک بگذارید تا خونابه ها قلم کاملا خارج شود آنگاه آبکشی کنید. این مرحله را با دقت کافی انجام دهید.

 پختن قلم ها

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هر چند دقیقه، کف جمع‌شده روی آب را جمع کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید که آب بجوشد. زمانی که دمای آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید با دمای بسیار کم، عصاره قلم شما بپزد. حداقل 4 ساعت و حداکثر 12 ساعت، صبر کنید. در این مدت زمان، آب قلم غلیظ شده و حالت ژلاتینی به خود می‌گیرد.

رد کردن عصاره آب قلم از صافی

بعد از اینکه قلم ها کاملا پخت، باید آب آن را از صافی رد کرده و گوشت و مغز استخوان ها را جدا کنید. مغز قلم را با چند قاشق آب قلم توسط مخلوط کن یا گوشتکوب برقی خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. سپس آن را به آب قلم اضافه کنید. حالا عصاره آب قلم شما آماده است و می‌توانید با بسته‌بندی مناسب آن را در داخل یخچال و فریزر نگه دارید.

خواص آب قلم چیست؟

به دلیل خواصی که آب قلم دارد، بسته‌بندی و نگه‌داری آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آب قلم مقادیر مناسبی از ریزمغذی‌ها را به بدن می‌رساند؛ کلسیم، فسفر، منیزیم، ویتامین A، آهن، زینک، سلنیوم و منگنز و ویتامین K. بسیاری از این ترکیبات برای عملکردهای متابولیک بدن مهم هستند و نقش مهمی هم در پردازش انرژی بدن بر عهده دارند. علاوه بر این آب قلم یکی از بهترین منابع برای دریافت کلاژن هم محسوب می‌شود که درواقع همان پروتئین سازنده‌ بافت‌های همبند در بدن است. کلاژن برای التیام و بهبودی زخم‌های بدن بسیار مهم است، ‌درحالی که نقش مهمی در قابلیت ارتجاعی پوست دارد و میزان شکل‌گیری چین‌وچروک‌های پوستی را کمتر می‌کند.

پاکت مناسب آب قلم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به طور معمول آب قلم در فریزر چیزی در حدود 6 ماه و در یخچال حدود یک هفته ماندگاری دارد. مناسب ترین راه برای بسته بندی و نگهداری طولانی مدت آب قلم در فریزر، استفاده از پاکت‌های زیپ دار است. این پاکت ها کیفیت آب قلم را حفظ کرده و درب آن بعد از برداشتن مقدار لازم از عصاره قلم کاملا بسته می شود. این بسته‌بندی از قابلیت باز و بسته‌شدن چندین باره برخوردار هستند. دلیل آن‌، قوی بودن زیپ پاکت است.

پاکت زیپدار برای بسته بندی آب قلم

چه پاکتی های برای بسته بندی آب قلم مناسب است؟

  • دو رو شفاف سه طرف دوخت: پاکت های سه طرف دوخت دو رو شفاف یکی از انواع پاکت های بسته‌بندی باکس‌پوچ است، بسیار پرکاربرد و محبوب هستند زیرا برای نگاه کردن به داخل پاکت، کاملا شفاف هستند و دارای خاصیت انعطاف پذیری است به طوری که برای ارائه یک راه حل بسته‌بندی کارآمد و راحت طراحی شده‌است.
  • شفاف متالایز سه طرف دوخت: امروزه با توجه به نیاز مبرم جامعه از لحاظ بهداشت،مواد غذایی و تضمین کیفیت از دید مصرف کننده دوستانی ک در عرضه مواد پروتئینی فعالیت دارند.بعد از تولید به بسته‌بندی احتیاج دارند. ای نوع پاکت ها برای بسته‌بندی آب قلم مناسب هستند. 
  • پاکت های ایستاده زیپدار:  پاکت‌های ایستاده زیپدار به دلیل استحکامی که دارد بیشتر برای بسته بندی مواد خشک کاربرد دارد. به راحتی هر طراحی که مشتری سفارش می دهد و روی کاغذ نقش می زنند. این پاکت به راحتی قابل بازیافت است و به محیط زیست آسیبی نمی رساند. مواد افزودنی و شیمیایی خطرناک رنگ افزودنی ندارد و طعم و عطر خاصی ندارد.

خرید پاکت بسته بندی آب قلم

همانطور که گفته‌شد پاکت های بسته‌بندی آب قلم باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتوان نگه داری بیشتری از آن داشت. در این مقاله به معرفی تعدادی از پاکت‌های مناسب برای بسته‌بندی آب قلم پرداختیم. شما می‌توانید برای خرید پاکت بسته‌بندی آب قلم با فروشگاه زیپ پک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *