پاکت بسته بندی پاستیل

پاکت بسته بندی پاستیل

برای انتخاب پاکت بسته بندی پاستیل ابتدا خواص پاستیل را بدانیم و سپس به بازار هدف میپردازیم و در انتها پاکت بسته بندی پاستیل را بررسی میکنیم.

تاثیرات خوردن پاستیل چیست؟

از جمله خوراکی‌های محبوب در دوران کودکی و نوجوانی، می‌توان به پاستیل‌ها اشاره کرد که در انواع طعم‌ها و اشکال ساخته می‌شوند. مصرف این نوع از خوراکی‌ها اما ممکن است برای والدین یک ابهام ایجاد کند که آیا مضراتی برای آن وجود دارد یا خیر. پاستیل خوراکی است که مصرف آن در دوره کنونی به خصوص در میان نوجوانان، به خاطر طعم و اشکال جذابش افزایش یافته است.

برای بررسی تاثیرات خوردن پاستیل، ابتدا باید گفت این نوع مواد از ژلاتین، شکر و نیز افزودنی‌هایی دیگر ساخته شده است. همچنین برای براق کردن آن از یک نوع واکس استفاده می‌شود. اصلی‌ترین ماده در این خوراکی ژلاتین‌ها هستند که از کلاژن یا پوست، غضروف و نیز استخوان حیوانات ساخته می‌شود. تهیه و خوردن این نوع از مواد غذایی همواره موضوعی بوده است که از یک سو مخالف و از سوی دیگر موافقانی داشته است .

خواص خوردن پاستیل

ابتدا برای بررسی تاثیرات خوردن پاستیل به خواص و فواید آن می‌پردازیم. در این صورت لازم است به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • این ماده می‌تواند با کاهش دردهای مفصلی، تا حد بسیار کمی نیز در پوکی استخوان به شما کمک کند. با این وجود تاثیرات آن در تقویت استخوان بسیار اندک است.
  • مورد دیگر از مزایا و تاثیرات خوردن پاستیل، خاصیت ضدالتهابی آن است که کمک می‌کند تا در حفظ و تقویت سلامتی خود عملکرد خوبی داشته باشید.
  • استفاده از ژلاتین برای تامین پروتئین یکی دیگر از موارد مصرف و فواید این ماده است. با این وجود هرگز نباید از مصرف مواد خوراکی اصلی پروتئینی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و غیره غافل شوید. در ادامه به چرایی این موضوع می‌پردازیم.
  • استفاده از ژلاتین به دلیل وجود ماده‌ای به نام گلایسین کمک می‌کند تا بتوانید در تقویت سیستم گوارشی و نیز جذب غذا و هضم آن بهتر عمل کنید.
  • مزایا و تاثیرات خوردن پاستیل محدود به موارد بالا نیست و می‌توان به آن مواردی همچون کاهش کلسترول خون بدن، جلوگیری از نازکی مو، تامین اسید فولیک یا ویتامین B9 که در سلامتی بدن و جلوگیری از کم خونی موثر است، بهبود بافت پوست از طریق آمینواسیدهای موجود در این ماده و نیز بهبود افسردگی با ویتامین B آن اضافه کرد.
  • از دیگر فواید این ماده می‌توان همچنین به ویتامین C و دیگر ویتامین‌ها اشاره کرد که می‌تواند آن را در لیست بهترین تنقلات برای کودکان قرار دهد (که باید در مقدار مناسب استفاده شود).
  • در صورتی که مواد به کار رفته از جمله طعم دهنده‌ها، گلوکزها و رنگ‌ها از مواد مجاز به کار رفته شود، می‌توان آن را از مواد خوراکی مناسبی درنظر گرفت.

خواصی که ژلاتین در این ماده دارد، برای تولید اسید آمینه لیزین موثر است. به همین جهت می‌توانید از آن برای جذب کلسیم تا حد بسیار اندک و نیز تقویت استخوان‌ها استفاده کنید. از سوی دیگر، وجود آمینو اسیدهای گلیسین می‌تواند در این ماده باعث شود تا کیفیت خواب بهتری را تجربه کنید.

برای حفظ خواصی که گفته شد ، باید پاکت بسته بندی پاستیل مناسبی انتخاب کنید.

مضرات خوردن پاستیل

در بخش مصرف و تاثیرات خوردن پاستیل می‌توان گفت ژلاتین این نوع مواد در برخی کشورها از خوک تولید می‌شود. همچنین عدم استفاده از روش آنزیمی صحیح در استخراج ژلاتین استخوان گاو نیز مورد بحث است. اگر بخواهیم ضررهای خوردن پاستیل را برای شما بیان کنیم، باید گفت:

  • بالا رفتن سطح انسولین یکی از مشکلاتی است که با خوردن پاستیل ایجاد می‌شود. همچنین توجه کنید که شکر و قند به کار رفته در این ماده سبب افزایش ناگهانی قند خون خواهد شد که می‌تواند برای کسانی که در این زمینه مشکل دارند، یک عامل خطرناک باشد.
  • این ماده نمی‌تواند کلسیم بدن را تامین کند و این باور که در میان مردم جا افتاده است، اشتباه می‌باشد. بسیاری از افراد با این تفکر که ژلاتین موجود در این ماده می‌تواند جایگزین میوه‌ها باشد، این ماده را مصرف می‌کنند که کار اشتباهی است. بنابراین در حالت کلی باید بدانید که خوردن پاستیل برای تامین کلسیم و نیز پروتئین نسبت به مواد اصلی مانند تخم مرغ و شیر و غیره، دارای ارزش غذایی بسیار کمی است و منبع خوبی نمی‌باشد.
  • از دیگر تاثیرات خوردن پاستیل می‌توان به خرابی دندان‌ها اشاره کرد که این مورد باید توسط والدین به خوبی درنظر گرفته شود. در این خصوص لازم است توجه کنید وجود شیرینی، چسبیدن به دندان‌ها و نیز مخاط دهان، جویدن و بهم زدن دندان‌ها برای خوردن آن ، می‌تواند اثرات کاملا نامطلوبی را داشته باشد و به همین خاطر باید افراد همواره در کنار مصرف آن، مسواک بزنند.
  • چاقی تاثیر منفی دیگری در تاثیرات خوردن پاستیل است که به جهت سیری موقت در این ماده و افزایش تعداد دفعاتی که شما پاستیل‌ها را می‌خورید، ایجاد خواهد شد.
  • عدم تهیه این نوع مواد خوراکی از برندها و شرکت‌های معتبر می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌های دام شود.
  • مصرف بیش از حد این ماده یکی از معضلاتی است که منجر به کور شدن اشتها می‌شود. از سوی دیگر این ماده می‌تواند به ایجاد سوء تغذیه در فرد دچار گردد.
  •  استفاده از پاکت بسته بندی پاستیل نامناسب ، باعث فاسد شدن آن و مسمومیت میشود.

مصرف پاستیل

در مصرف پاستیل به این نکته توجه کنید که خوردن این ماده به خصوص زمانی که فرد برای چندین ساعت چیزی نخورده است، می‌تواند منجر به برخی مشکلات شود که از جمله آن می‌توان به سیری موقت اشاره کرد. با خوردن این ماده قند خون و ترشح انسولین افزایش یافته و حس سیری ایجاد می‌شود. اما این احساس بعد از مدتی از بین می‌رود.

در ضمن بررسی تاثیرات خوردن پاستیل لازم است به این نکته اشاره کنیم که پاستیل ارزش غذایی ندارد و با وجود به کار رفتن مواد افزودنی، طعم دهنده و نیز اسانس مصنوعی، این مواد در مصرف طولانی مدت ضرر می‌رساند. بنابراین بهتر است مواد بی‌کیفیت مانند پاستیل‌ها با سایر مواد خوراکی سالم به خصوص به عنوان میان وعده و یا خوراکی در مدرسه جایگزین شود. با این حال برای کسانی که قصد خوردن این ماده را دارند باید گفت میزان مصرف مناسب برای افرادی که سالم هستند در حدود 40 – 50 گرم از این نوع مواد شیرین می‌باشد.

کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بهتر است از مصرف پاستیل خودداری کرده و نیز افراد بیش فعال بهتر است آن را مصرف نکنند. به هیچ عنوان این ماده را با مواد غذایی اصلی جایگزین نکنید. عوارضی که مصرف این ماده می‌تواند در بروز حساسیت‌ ایجاد کند، شامل خس خس سینه و کهیر است.

همچنین افرادی که دیابت دارند، نباید پاستیل‌ هایی که بدون قند (قندی که ساکاروز ندارد) هستند را مصرف کنند. همچنین بهتر است قبل از مصرف، از عدم وجود پریون در این ماده اطمینان حاصل کنید تا باعث بروز بیماری‌های خاصی در اثر این بیماری نشود. اگر قصد تهیه پاستیل از کشورهای خارجی را دارید، به مارک حلال توجه کنید و یا آنکه در مواد به کار رفته، به استفاده از کلاژن پوست خوک توجه نمایید. برخی از افراد با دستورالعمل‌های خانگی به تهیه این ماده اقدام می‌کنند که باید توجه کنید ژله برای کودکان زیر 3 سال ممنوع بوده و نیز نباید در تهیه آن با پودرهای آماده، شکر اضافه کنید.

ویژگی های پاکت بسته بندی پاستیل مناسب

برای انتخاب پاکت بسته بندی پاستیل باید به این موارد توجه کنیم:

  • از پاستیل در مقابل نفوذ هوا و رطوبت و گرد خاک جلوگیری کند.
  • در امان نگه داشتن پاستیل از نفوذ حشرات
  • شکیل بودن بسته بندی
  • ایجاد فضای بصری برای جلب توجه مصرف کننده
  • چاپ پذیری بسته بندی
  • درج اطلاعات حداقلی از محصول
  • چندین بار مصرف بودن بسته بندی
  • قیمت مقرون به صرفه

انتخاب پاکت بسته بندی پاستیل

با توجه به مواردی که گفته شد بهترین پاکت بسته بندی پاستیل ، پاکت زیپ دار میباشد. که همه الگوریتم های مهم بسته بندی را دارا میباشد.

پاکت بسته بندی زیپ دار انواع مختلفی دارد برای مثال : پاکت کرافت ، پاکت گلاسه ،پاکت متالایز و …  می توان اشاره کرد که شما به راحتی میتوانید با جستجو در سایت زیپ پک مناسب ترین بسته بندی را با سلیقه خودتان انتخاب کنید.

توجه کنید همه پاکت های عمومی در سایت امکان انجام چاپ سفارشی دارند. برای درخواست چاپ سفارشی اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *