پاکت های بسته بندی مناسب برای صادرات

معرفی پاکت های بسته بندی مناسب برای صادرات

انتخاب پاکت های بسته بندی مناسب برای صادرات کالا، نقشی حیاتی در حفظ کیفیت محصول، جلب رضایت مشتری و موفقیت در تجارت بین‌المللی ایفا می‌کند. در میان انواع مختلف بسته بندی، پاکت‌ها گزینه‌ای محبوب و مقرون به صرفه برای صادرات کالاهای مختلف به شمار می‌روند. پاکت های بسته بندی مناسب برای صادرات، در اشکال و جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند، که هر کدام برای نوع خاصی از محصول و شرایط حمل و نقل مناسب هستند. با توجه به 4 فصل بودن ایران کشورهای حوزه خلیج فارس و سایز کشورهای اروپایی خواهان محصولات غیر نفتی ایران هم هستند، در این مقاله اهمیت پاکت بسته‌بندی را جهت صادرات بررسی می‌کنیم.

انتخاب پاکت مناسب و بسته‌بندی اصولی محصولات، نقش کلیدی در موفقیت صادرات و جلب رضایت مشتریان دارد. با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله می‌توانید محصول خود را با ظاهری جذاب، ایمن و سالم به دست مشتریان خود در سراسر جهان برسانید.

انواع محصولات صادراتی ایران

محصولاتی که می‌توانید برای بسته‌بندی از پاکت‌های زیپ پک استفاده کنید:

  • خرما
  • پسته
  • کشمش
  • کشک
  • تخمه آفتابگردان
  • زعفران
  • میوه خشک
  • بادام
  • گردو
  • فندق
  • توتون
  • سبزیجات خشک
  • انجیر
  • ماهی
  • میگو
  • خاویار

اهمیت بسته بندی اقلام صادراتی ایران

یکی از مهم‌ترین عواملی که خریداران اقلامی که نام برده شد بهش توجه می‌کنند، بسته‌بندی مناسب محصولات صادرات است و باید نقش بسته‌بندی به خوبی ایفا شود. در نگاه اول این پاک‌ها توجه را به سمت خودش جلب می‌کند. این امر مهم در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته‌است و هزینه‌های زیادی را برای بخش بسته‌بندی انجام می‌دهند تا فروش بیشتری نصیبشان شود. در واقع بسته‌بندی هزینه نیست یک سرمایه گزاری بلند مدت و هدفمند است.

موارد مهم در بسته بندی اقلام صادراتی

  • محافظت از نفوذ هوا
  • محافظت از نفوذ رطوبت
  • مقاوم بودن درمقابل سایش
  • مقاوم بودن در مقابل فشار
  • مقاوم بودن در مقابل پرتاب کردن
  • اگر محصول بعد از بسته‌بندی بصورت کامل هوای داخل بسته‌بندی را گرفته باشند. یا به اصطلاح وکیوم کرده باشند، به خوبی وکیوم شود بعد گذشت چند روز وکیوم باز نشود.
  • زیپ باکیفیت و مقاوم باعث می‌شود مصرف کننده از همان پاکت استفاده کند و این یک نبلیغات بسیار عالی است.

معرفی بهترین پاکت جهت بسته بندی صادراتی

ببسته‌بندی اقلامی مانند خرما، پسته، کشمش، کشک، تخمه آفتابگردان، میوه خشک، بادام، گردو، فندوق، سبزیجات خشک، انجیر، جزء اقلام صادراتی مهم ایران است. به کشورهایی روانه می‌شوند که از لحاظ بسته‌بندی جایگاه مناسبی دارند و بسته‌بندی محصول خیلی امر مهمی است. یکی از بهترین پاکت‌های بسته‌بندی برای اقلامی که نام برده شد، می‌تواند پاکت باکس پوچ باشد. از مهم‌ترین دلایل انتخاب پاکت باکس پوچ، کیفیت عالی زیپ جیبی چندین باره مصرف و حجم پذیری مناسب ایستایی شیک است. درضمن بروزترین و بهترین بسته‌بندی صنعت پاکت‌های دولایه به بالا پاکت باکس پوچ است.

چرا پاکت باکس پوچ برای بسته بندی های صادراتی مناسب است؟

از جمله نکته‌ای که در یک بسته‌بندی حرفه‌ای و بدون ایراد مهم است، نرسیدن نور به صورت مستقیم و غیر مستقیم به محصول است. از این رو پاکت‌های باکس پوچ:

صددرصد از نفوذ نور به داخل بسته‌بندی جلوگیری می‌کنند و این امر باعث می‌شود که بر کیفیت محصول تاثیر مستقیم بگذراد.

مقاومت بسته‌بندی امر بسیار مهمی است که در فرایند ارسال کالا زیر بار بودن و انبار گیری پاره نشود.

ایستایی عالی این پاکت در قفسه باعث جلوه بهتر بین بسته‌بندی‌های موجود است.

فاکتورهای مهم در انتخاب پاکت بسته بندی صادراتی

مقاومت و استحکام: پاکت باید به اندازه کافی محکم باشد تا از محصول در برابر فشار، ضربه، لرزش و سایر تنش‌های حین حمل و نقل و جابجایی محافظت کند. جنس، ضخامت و نوع ساخت پاکت در تعیین مقاومت آن تاثیرگذار است.

مناسب بودن با نوع محصول: با توجه به نوع محصول، باید از پاکت‌های مناسب با جنس، ابعاد و قابلیت‌های ویژه استفاده کرد. به عنوان مثال، برای مواد غذایی به پاکت‌های ضد رطوبت و ضد بخار، برای قطعات حساس به الکتریسیته ساکن به پاکت‌های ضد الکتریسیته ساکن و برای مواد شیمیایی به پاکت‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی نیاز است.

طراحی و چاپ: طراحی و چاپ پاکت باید جذاب و متناسب با برند و محصول شما باشد. استفاده از رنگ‌ها، تصاویر و نوشته‌های مناسب می‌تواند توجه مشتریان را جلب کند و به برند شما هویت ببخشد.

قیمت: قیمت پاکت‌های بسته‌بندی صادراتی باتوجه به جنس، ضخامت، ابعاد، نوع چاپ و سایر فاکتورها متفاوت است. انتخاب پاکت مناسب با تناسب بین کیفیت و قیمت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قوانین و مقررات: در برخی کشورها، قوانین و مقررات خاصی برای بسته‌بندی صادراتی کالاها وجود دارد. آگاهی از این قوانین و تطبیق پاکت‌های انتخابی با آنها الزامی است.

زیپ پک تمامی این فاکتورها را دارا است.

انتخاب پاکت مناسب برای صادرات

با توجه به نوع محصول:

  • برای محصولات حساس به نور: استفاده از پاکت‌های با روکش مات یا آلومینیومی می‌تواند از نفوذ نور و حفظ کیفیت محصول جلوگیری کند.
  • برای محصولات فاسد شدنی: استفاده از پاکت‌های با قابلیت تنفس می‌تواند به حفظ طراوت و ماندگاری بیشتر محصول کمک کند.

با توجه به ویژگی‌های ظاهری:

  • برای جلب توجه مشتری: می‌توانید از پاکت‌های با قابلیت چاپ طرح‌های جذاب و رنگ‌های متناسب با برند و محصول خود استفاده کنید.
  • برای ارائه اطلاعات بیشتر: می‌توانید از پاکت‌های با قابلیت چاپ توضیحات و اطلاعات کامل‌تر درمورد محصول استفاده کنید.

زیپ پک نمایشگاه دائمی پاکت بسته بندی زیپ دار را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *