برای بسته بندی جو دوسر از چه پاکتی استفاده کنیم؟

پاکت بسته بندی جو دوسر

پاکت بسته بندی جو دوسر نقش بسیار مهمی در حفظ کیفیت و تازگی این محصول مغذی دارد. این پاکت‌ها معمولاً از مواد چندلایه و مقاوم در برابر رطوبت و هوا ساخته می‌شوند تا از نفوذ عوامل خارجی و اکسیداسیون جو دوسر جلوگیری کنند. همچنین، بسیاری از پاکت‌های جو دوسر دارای زیپ هستند تا به راحتی بسته شوند و از ورود حشرات و گرد و غبار به داخل آن جلوگیری شود. همچنین، روی این پاکت‌ها به درخواست شما اطلاعاتی مانند نام محصول، وزن، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، ارزش غذایی و دستورالعمل‌های مصرف درج می‌شود. علاوه بر این، طراحی جذاب و اطلاعات تغذیه‌ای روی پاکت‌ها نیز به جلب توجه مشتری و آگاهی او از ارزش غذایی محصول کمک می‌کند. در این مقاله در ابتدا جوی دوسر پرک را به صورت کامل بررسی می‌کنیم، سپس بسته‌بندی مناسب جهت بسته‌بندی جو دوسر پرک را معرفی خواهیم کرد.

با پاکت بسته بندی نمک آشنا شوید.

معرفی جو دو سر

جو دوسر احتمالا آخرین غله‌ای بوده‌است که به دست انسان کشت شده‌است. احتمالا گردآورندگان اولیه متوجه جو دوسر شده بودند. جو دوسر، مدت‌ها به عنوان آفتی برای گندم درنظر گرفته می‌شد. گیاهی که مابین گندم‌ها رشد می‌کرد، مانع رشد مناسب آن‌ها می‌شد و کیفیت و خلوص گندم را پایین می‌آورد. کشاورزان باستانی در اسکاندیناوی و مجارستان امروزی، متوجه شدند که جو دوسر خیلی بهتر از گندم در زمین‌های آنان رشد می‌کند و محصول می‌دهد. پس آغاز به کشت آن کردند.

تا قرون وسطی، خوردن جو دوسر در انگلیس و اسکاتلند معمول شده بود، وایکینگ‌ها به مصرف آن ادامه می‌دادند و در روسیه نیز شناخته شده‌بود. در قرن 17، مهاجران اسکاتلندی جو دوسر را به آمریکا بردند. گرچه تا مدت‌ها، فقط برای استفاده دام کشت می‌شد. امروزه اما علاقه به جو دوسر بسیار بیشتر از این‌ها است.

اگر نیازمند پاکت بسته بندی ادویه جات هستید می‌توانید از زیپ پک استفاده کنید.

فرق جو (barley) با جو دوسر

شباهت جو معمولی و جو دوسر بیشتر در نام گذاری آنها است تا اینکه ساختارشان شبیه‌هم باشد. هردو اینها البته از غلات هستند ولی گونه‌های متفاوتی هستند که فرق بسیاری باهم دارند. گیاه جو به گیاه گندم شباهت دارد و دانه‌های آن بصورت خوشه‌ای رشد می‌کنند و قرار می‌گیرند. در مورد جو دو سر اما شاخه‌های کوچکی از ساقه اصلی رشد می‌کنند که در انتهای آن‌ها گل‌های کوچکی قرار می‌گیرند.

این گل‌ها حاوی دانه جو دوسر هستند. کشت جو بسیار بیشتر از جو دوسر است و خواص غذایی آن نیز بسیار است. جو همچنین انعطاف بیشتری نسبت به آب و هوا دارد و در مناطق گرم نیز رشد می‌کند. از نظر مواد غذایی موجود در دانه، میزان پروتئین جو، دوبرابر جو دوسر است. همچنین میزان فیبر دانه جو نیز بسیار قابل توجه است. از نظر مواد معدنی نیز هردو غنی هستند ولی برخی آنتی اکسیدان‌ها وجود دارند که ویژه جودوسر هستند. در یک نگاه کلی، ارزش غذایی آن‌ها تفاوت‌های اندکی باهم دارند.

مطلب پیشنهادی: پاکت بسته بندی زرشک

جو دو سر فرآوری شده چیست؟

اصطلاحی که برای آن وجود دارد oatmeal است. جو دو سر به چندین روش فرآوری می‌شود. دلیل اصلی فرآوری این دانه، راحتی مصرف است و کم کردن زمان آشپزی. برای اینکه جو دوسر نرم شود، باید مدت زیادی آن را بپزید. حتی اگر این کار به نظرتان راحت باشد، نگهداری جو پخته‌شده دشوار خواهد بود. اگر بخواهید برای هر وعده مصرف، آشپزی کنید، تهیه جو دوسر برای وعده‌هایی مثل صبحانه با دشواری مواجه خواهد شد. همین طور، برای افرادی که وقت زیادی برای آشپزی ندارند این موارد ممکن است باعث دور شدن از تغذیه ماده سالمی مثل جو دوسر بشود. برای همین، شرکت‌های بسیاری به وجود آمده‌اند که جو دوسر را به روش‌های گوناگون فرآوری و سپس بسته‌بندی می‌کنند.

جو فرآوری شده خشک است، نگداری آن آسان است و آماده‌سازی آن نیز چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. نکته جالب این است که همه روش‌های فرآوری جو دوسر بدون استفاده از مواد افزودنی انجام می‌شوند. در طی تمامی این فرآیندها، بخش‌های مغذی دانه بصورت کامل سالم و دست نخورده باقی می‌ماند و در نتیجه ارزش‌های غذایی دانه حفظ می‌شوند. در این جا، به سه روش اصلی فرآوری جو دوسر نگاهی می‌اندازیم.

انواع جودوسر فرآوری شده و روش های تولید آن ها

جودوسر پس از برداشت، مراحل مختلفی از فرآوری را طی می‌کند تا به محصولاتی مانند جو دوسر پرک، بلغور جو دوسر و آرد جو دوسر تبدیل شود. این فرآوری‌ها شامل تمیز کردن، خشک کردن، پوست‌گیری (در برخی موارد)، برش، پخت جزئی (برای پرک) و بسته‌بندی است. هر یک از این محصولات فرآوری شده، بافت و زمان پخت متفاوتی دارند و برای مصارف مختلفی از جمله صبحانه، پخت نان و تهیه انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

جودوسر نیم دانه (Steel cut oats)

برای تولید جو دو سر نیم دانه، جو دوسر کامل را با استفاده از تیغه‌های فلزی مخصوصی می‌شکنند و به چند تکه تقسیم می‌کنند. این کار باعث می‌شود که آب، سریع‌تر به داخل این تکه‌ها نفوذ کند و سطح تماس نیز افزایش یابد. این کار موجب پایین آمدن زمان پخت می‌شود. تکه‌ها درشت هستند و این فرآیند، از آسیاب کردن فاصله زیادی دارد. جودوسر نیم دانه حدود 15 تا 30 دقیقه برای پخته‌شدن زمان نیاز دارد. طعم آن غنی‌تر از سایر حالت‌ها است و بافت آن نیز اندکی سفت‌تر است و زیر دندان به خوبی احساس می‌شود.

به بررسی انواع پاکت بپردازید.

خواص جو دوسر

• جو دوسر از سالم‌ترین غلات روی زمین است. مواد مغذی بسیاری در این دانه وجود دارند. درصد برخی از این مواد در نصف پیمانه (حدود 78 گرم) که برای یک وعده مناسب به نظر می‌رسد، بر اساس شاخص RDI (میزان توصیه شده جهت مصرف روزانه) به این صورت است:

– منگنز  191%، فسفر 41%، منیزیم34%، مس24%، آهن20%، روی 20% و ویتامین های B1 39% و B5 10%. همچنین در وعده یاد شده 51 گرم کربوهیدرات، 13 گرم پروتئین، 5 گرم چربی و 8 گرم فیبر وجود دارد. و نکته جالب اینجاست که تمام این‌ها فقط با 303 کالری همراه شده‌است. کمتر ماده غذایی وجود دارد که چنین ویژگی‌هایی داشته‌باشد.

• جو دوسر حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها است که یک گروه از آن‌ها به نام اونانترامیدها (Avenantramids) ترکیبات بسیار ویژه‌ای هستند که در هیچ ماده غذایی دیگری مشاهده نشده‌اند. اونانترامیدها در تنظیم فشار خون بالا، کاهش التهاب و سلامت قلب نقش دارند.

روش های مصرف جو دوسر

جو دوسر معمولا در ترکیب با انواع خوراکی‌ها یا به عنوان ماده اولیه برای تهیه انواع غذاها به کار می‌رود. دستورالعمل‌های فراوانی در این مورد وجود دارند که بنا به علاقه خود می‌توانید به راحتی پیدا کنید. شاید مورد توجه‌ترین راه مصرف، درست کردن صبحانه با جودوسر باشد. برای این کار باید یک پیمانه آب یا شیر (حدود 250 میلی لیتر) را با نصف پیمانه جودوسر پرک یا فوری مخلوط کنید و حرارت دهید تا به جوش آید. مقدار کمی نمک اضافه کنید و بسته به نوع جوی دوسر چند دقیقه صبر کنید تا آماده شود. ماده اصلی شما آماده است. می‌توانید آن را با طیف وسیعی از خوراکی‌ها مخلوط کنید تا صبحانه دلچسب‌تان آماده شود. از ماست می‌توانید استفاده کنید و همچنین ادویه‌هایی مانند دارچین یا انواع مختلف میوه‌ها، مغزها و …

علاوه بر این شکل مصرف، که البته ساده‌تر است، از انواع مختلف جودوسر می‌توان برای درست کردن غذاهای متنوعی برای هر سه وعده غذایی و نیز میان وعده‌ها استفاده کرد. انواع گوناگونی از شیرینی‌ها، نان و کیک، سوپ، خوراک‌ها، اسموتی‌ها، دسرها و… وجود دارند که با ترکیبات متنوع جو دوسر ساخته می‌شوند و در میان این‌ها حتما می‌توانید غذاهای دلخواه خود را بیابید.

معرفی بسته بندی مناسب برای جو

امروزه ایران در زمینه بسته‌بندی به شدت پویا شده‌است و شرکت‌های زیادی در تولید انواع مختلف بسته‌بندی به میدان آمده‌اند. اما تمام بسته‌بندی‌های موجود در ایران که توسط شرکت‌ها تولید می‌شود دارای معیابی زیادی هستند که در ادامه توضیحات تکمیلی قرار می‌دهیم.

1- پت و جار

  • فضای زیادی را در انبارش به خود اختصاص می‌دهد
  • مقاومت کمی را در مقابل ضربه دارد
  • تنوع بسیار پایین در نوع عمومی
  • عدم چاپ
  • تنها راه تبلیغات بر روی پت لیبل است که بهترین نوع لیبل شیشه‌ای است که بسته‌بندی نهایی برای شما گرون تمام می‌شود.

2-ظروف ماکرویوی

  • فضای زیادی را در انبارش به خود اختصاص می‌دهد
  • مقاومت کمی را در مقابل ضربه دارد
  • تنوع بسیار پایین در نوع عمومی
  • عدم چاپ
  • تنها راه تبلیغات بر روی پت لیبل است که بهترین نوع لیبل شیشه‌ای است که بسته‌بندی نهایی برای شما گرون تمام می‌شود.

3-سلفون

  • مقاومت خیلی پایین در مقابل ضربه و فشار
  • منسوخ شدن این نوع بسته‌بندی
  • تنوع به شدت پایین

معرفی پاکت های مناسب بسته‌بندی جو دوسر:

پاکت باکس پوچ نیز برای بسته‌بندی جو دوسر مناسب است.

از پاکت ایستاده یا پاکت ایستاده پنجره دار نیز برای بسته بندی جو استفاده می‌شود.

برای جذاب‌تر شدن بسته‌بندی جو دوسر از پاکت پنجره دار رنگی استفاده کنید.

مقایسه سه نوع بسته بندی که توضیح دادیم

دو مورد اولی که برسی کرده‌ایم قیمت خیلی گرونی دارد و در مقابل قیمت امکانت وسوسه انگیزی را به مصرف کننده این محصول و خود صاحب کسب و کار نمی‌دهد و خیلی برای بسته‌بندی مناسب نیست در حجم زیاد، اما سلفون نسبت به دو مورد اول خیلی خیلی ارزون‌تر است و خب خیلی قدیمی است بهترین راه‌حل بین اینها است.

آیا پاکت بسته بندی زیپ دار بهترین انتخاب برای بسته بندی جو دو سر است؟

3 نوع بسته‌بندی را بررسی کردیم که در مقایسه با مواردی که گفتم مزیت‌های پاکت بسته‌بندی زیپ‌دار را نام میبریم:

  • فضای کمی را در انبار کردن بسته‌بندی اشغال می‌کند
  • مقاومت بسیار بالا در مقابل فشار و ضربه
  • نفوذ ناپذیر بودن در مقابل هوا و رطوبت
  • چاپ پذیری بسیار آسان
  • امکان پلمپ‌کردن بسته‌بندی با کمترین هزینه
  • سایزبندی بسیار متنوع
  • مدل‌های بسیار گوناگون
  • رنگ‌بندی بسیار جذاب
  • چندین بار مصرف بودن

همه مواردی که نام برده‌ایم تنها بخشی از مزایای بسته‌بندی‌های 2 لایه به بالا هستند و نسبت به سایز بسته‌بندی‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد، قیمت بسیار عالی، تنوع، رنگ‌بندی به شدت عالی، همه این موارد می‌تواند کمک خیلی خوبی باشید تا قدم بسیار متفاوتی را در بسته‌بندی جو دو سر بردارید. این نوع پاکت مناشب پاکت بسته بندی جو دوسر است. برای چاپ روی اینی پاکت‌ها، با هزینه چاپ روی پاکت زیپ دار آشنا شوید.

پیشنهاد می‌شود مطلب راهنمای انتخاب پاکت زیپ دار را بخوانید.

نکته مهم: به راحتی از طریق سایت زیپ پک می‌توانید بهترین پاکت بسته بندی جو دوسر را نتخاب کنید و در هرجای ایران که باشید تحویل بگیرید.

جمع بندی

بسته‌بندی جو دوسر صرفاً یک پوشش نیست؛ بلکه عاملی کلیدی در حفظ کیفیت، تازگی و جذب مشتریان است. پاکت‌های چندلایه و مقاوم در برابر رطوبت و هوا، بهترین گزینه برای حفظ خواص مغذی جو دوسر هستند. ویژگی‌هایی مانند زیپ، چاپ اطلاعات محصول، طراحی جذاب و استفاده از مواد باکیفیت، همه در افزایش ماندگاری و فروش محصول موثرند.

در این مقاله انواع مختلف جو دوسر و فرآیند تولید آن‌ها را بررسی کردیم. سپس به اهمیت بسته‌بندی مناسب و معرفی انواع پاکت‌های مناسب برای بسته‌بندی جو دوسر پرداختیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که پاکت‌های زیپ‌دار به دلیل مزایای فراوانی که دارند، بهترین گزینه برای بسته‌بندی جو دوسر هستند. این پاکت‌ها علاوه بر حفظ کیفیت محصول، امکان چاپ اطلاعات محصول، طراحی جذاب و استفاده مجدد را نیز فراهم می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: پاکت برای انلاین شاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *