پاکت بسته بندی نمک

پاکت بسته بندی نمک

در این مقاله ابتدا با انواع نمک آشنا میشویم سپس به پاکت بسته بندی نمک میپردازیم.

نمک خوراکی چیست

نام دیگر نمک سدیم کلرید می باشد که به در معادن به صورت رسوب و ته نشین و البته در آب دریا نیز به صورت ته نشین و تبخیر قابل برداشت می باشد.

انواع نمک ها کدامند

1. نمک سفید آشپزخانه

رایج ترین نمک، نمک سفید آشپزخانه است و از منابع زیرزمینی استخراج می‌شود. این نوع نمک به خوبی آسیاب و تصفیه می‌شود. در فرایند آماده‌سازی کارخانه‌ای نمک سفید، ناخالصی‌ها و مواد معدنی آن را حذف می‌کنند. بیشتر نمک‌های سفید آشپزخانه حاوی مادهٔ مفید یُد هم هستند. یُد برای جلوگیری از مشکلاتی نظیر کم‌کاری تیروئید مناسب است.

2. نمک کوشر یا نمک ساده بدون یُد

نمک ساده بدون یُد که به نمک کوشر معروف است، دانه‌هایش درشت‌تر از نمک معمولی سفید یُددار می باشد. دانه‌های درشت‌تر این نمک برای پاشیدن روی مواد غذایی مانند گوشت بسیار مناسب است و طعم گوشت را عالی می‌کند. این نمک برخلاف دانه های درشتش خیلی زود آب می شود و در غذا حل می شود.

3. نمک دریایی

نمک دریایی از تبخیر آب دریا به وجود می‌آید و دارای دانه‌هایی زبر و درشت است و مواد معدنی مانند روی(زینک)، پتاسیم و آهن می باشد. وجود این مواد، روی خواص و طعم نمک دریایی اثر می‌گذارد. طعم و اندازه‌ٔ دانه‌های آن با نمک‌های معمولی که همیشه دیده ایم کاملا متفاوت است.

4. نمک صورتی هیمالیا

یکی از جالبترین نمک ها در دنیا، نمک صورتی هیمالیا می باشد که فوق العاده خالص‌ است. این نوع نمک با دست از معادن نمک کشور پاکستان استخراج می‌شود. طیف رنگی آن هم از سفید تا صورتی متغیر است. نمک صورتی مواد معدنی بسیاری دارد که از آن در مراکز ماساژ نیز استفاده می کنند.این نوع نمک دارای 84 نوع مادهٔ معدنی طبیعی موجود در بدن انسان نیز می باشد و از خاصیت درمانی برخوردار است.

5. نمک دریای سلتیک

نمک دریای سلتیک یا نمک خاکستری از سواحل دریایی فرانسه استخراج می‌شود. نمک دریای سلتیک دانه های کریستالی دارد و می درخشد، دارای مواد معدنی بسیاری است. از این نمک در موارد آشپزی و پخت گوشت قرمز و ماهی استفاده می شود.

6. نمک فلور دُ سِل

این نوع نمک نامی فرانسوی دارد که به معنی گل نمک می باشد. این نوع نمک هم از آب سواحل بریتانی گرفته می‌شود. نمک فلور د سل بر روی آب انباشته می شود و برای استخراج آن زحمت زیادی کشیده می شود (چیزی شبیه گرفتن خامه از روی شیر است ) در آن لحظه هوا باید کاملا خشک و آفتابی باشد و از چنگک‌های چوبی برای این کار استفاده شود. این نوع نمک کمیاب است جزء گران‌ترین نمک‌های دنیا می باشد طوری که لقب خاویار دنیای نمک‌ها را هم دارد. این نمک رطوبتی در ساختارش دارد و طیف رنگی آن هم آبی مایل به خاکستری است.

7. نمک سیاه (کالا)

نمک سیاه یا کالا هم یکی از نمک هایی است که در ظرفی مانند شیشه های مربا و ترشی به همراه زغال، انواعی از گیاهان و مواد دیگری قرار داده می‌شود. هنگامی که این نمک با مواد مختلف ترکیب شد به مدت 24 ساعت در کوره حرارت می‌بینید و نهایتا بعد از سردشدن قابل استفاده می‌شود. این نمک سیاه بعد از انجام فرایندهایی به آن رنگ قرمز مایل به سیاهی در می آید و البته بوی آن هم حالتی از بوی تخم‌مرغ دارد. از این نمک در غذاهای خام‌گیاه‌خواران استفاده می‌شود تا عطر و بوی تخم‌مرغ، کمبود این ماده در رژیم غذایی آنها را جبران کند.

8. نمک سیاه هاوایی

نمک سیاه هاوایی هم از محصولات دریایی می باشد که از آب دریا گرفته می‌شود و از جزایر هاوایی استخراج می شود . علت سیاه رنگ بودن آن به خاطر اضافه‌کردن زغال است. از این نمک برای درست‌کردن غذاهای دریایی استفاده می‌شود و البته دانه‌های این نمک زبر و تُردند از نمک های معمولی.

9. نمک دودی

نمک دودی از انواع نمک هایی است که برای تهیه آن حدودا دو هفته زمان برده شده است و این نوع نمک روی آتشی که با چوب درست شده به آرامی دودی می‌شود. بخاطر طعم دودی و خوبی که دارد در پخت‌وپز انواع گوشت یا مواد غذایی دیگری مانند سیب‌زمینی استفاده می کنند.

10. نمک اپسوم

اپسوم نام یکی از شهرهای انگلستان است که نمک حمام یا همان نمک اپسوم برای نخستین‌بار در آن کشف شد به همین دلیل نام این شهر را روی آن گذاشته‌اند. از مزه این نمک هماک بس که بگوییم این نمک بسیار تلخ است و استفاده خوراکی از آن نمی شود ، این نمک به آب وان حمام اضافه می‌شود و به گفته بعضی از افراد و دانشمندان باعث جذب مواد معدنی مانند سولفات و منیزیم در بدن می‌شود، یکی از دلایل نام نمک حمام بودنش نیز همین است.

بهترین نمک خوراکی دنیا

بهترین نمک خوراکی در دنیا سه نوع نمک می باشند ؛

  • نمک تصفیه شده یددار: هر چند که اینگونه نمک ها هنگام تصفیه شدن اکثر مواد و املاح معدنی شان حذف می شود و ید و مواد نگه دارنده بسیاری به آنها تزریق می شود که مانند یک سم سفید در بدن انسان عمل می کند.
  • نمک دریا: این نوع نمک را نیز پزشکان به علت دارا بودن فلزات سنگین و سرطان زا مورد قبول نمی دانند آنها نمک دریا را نمکی طبیعی می دانند که از وجود لاشه موجودات دریایی و ضایعات کارخانجات بهره مندند به همین دلیل نمک دریا مورد استفاده کارشناسان نمی باشد.
  • سنگ نمک: سنگ نمک دارای 84 عنصر مورد نیاز بدن می باشد که مورد تایید پزشکان نیز قرار گرفته است .

مناسب ترین نوع پاکت بسته بندی نمک

نمک محصولی است که باید از نفوذ رطوبت به داخل ظرف،فوطی، پاکت بسته بندی جولوگیری کرد

پس از مهم ترین اهمیت های بسته بندی نمک غیر قابل نفوذ لودن رطوبت به داخل بسته بندی میباشد.

با توجه به:

  • قیمت
  • ظرفیت های مختلف
  • اشغال محیط
  • استفاده آسان

بهترین انتخاب پاکت بسته بندی زیپ دار برای بسته بندی نمک می باشد.

ضعف در پاکت بسته بندی نمک

با توجه به بسته بندی های موجود در بازار ایران بسته بندی نمک خیلی ضعیف میباشد و معمولا بعد از خرید مصرف کننده نمک را به قوطی یا ظرف دیگری منتقل میکند.

که این بزرگترین ضعف میباشد.

شما با در نظر گرفتن یک بسته بندی مناسب میتوانید بهترین تبلیغات را برای محصول خود رقم بزنیدو فروش بیشتری را تجربه کنید.

چاپ پاکت بسته بندی نمک

بعد از انتخاب پاکت بسته بندی نمک با توجه به شرایط فروش خودتان میتوانید یک چاپ اختصاصی هم انتخاب کنید.

  • سیلک
  • کلیشه
  • سیلندر

مطمئنن با انتخاب چاپ دائم دارید محصول خود را در منزال مصرف کنندگان تبلیغ میکنید و دائما در مقابل دید مصرف کننده هستید که اگر کیفیت محصول را چاشنی کا رکرده باشید خیلی راحت پیروز رقبای خود شده اید.

سخن زیپ پک

زیپ پک انواع مختلف پاکت را مانند باکس پوچ به صورت سایز بندی و رنگ بندی عمومی در اختیار شما قرار داده است که به راحتی میتوانید در سایت با بهترین کیفیت خرید کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *