پاکت بسته بندی کشمش

پاکت بسته بندی کشمش

تاریخچه کشمش و روشهای بسته بندی آن

احتمالا اجداد ما انگورهایی که توسط آفتاب خشک‌شده بودند را چشیده‌اند و مزه و شیرینی بی‌نظیر آن به مزاقشان خوش آمده و انگور را خشک کرده‌اند. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که کشمش نخستین بار دو هزار سال پیش از میلاد، توسط مصریان تولید می‌شد.

حتی نام کشمش در آثار باستانی مصریان مشاهده شده است که نشان می‌دهد این خشکبار علاوه بر مصرف خوراکی،از خواص درمانی آن نیز و حتی در پرداخت مالیات نیز استفاده میشده است.

همچنین رومی‌ها اماکن مقدس خود را با کشمش تزئین می‌کردند و به افرادی که در مسابقات ورزشی برنده می‌شدند،  به عنوان جایزه به فرد برنده ،کشمش اعطا میکردند.

تا اوایل قرن بیستم ترکیه، یونان و ایران منبع اصلی تولید کشمش در جهان بودند؛ اما در اواسط قرن بیستم آمریکا رتبه اول و استرالیا دومین تولیدکننده انبوه کشمش در جهان شناخته شدند. در حال حاضر ایالت کالیفرنیای آمریکا رتبه اول تولید کشمش در جهان را به خود اختصاص داده است.

کشمش چیست؟

با خشک نمودن انگورهای مختلف می‌توان کشمش‌های متعددی به دست آورد؛ لازم به ذکر است انگور بی‌دانه بهترین گزینه برای تهیه کشمش است. به طور کلی دو روش صنعتی و سنتی برای تهیه کشمش وجود دارد؛ در روش سنتی حبه‌های انگور را در معرض نور خورشید قرار می‌دهند یا اینکه خوشه‌های انگور را به نخی بسته و آویزان می‌کنند تا به کشمش تبدیل شوند.

در روش صنعتی هم با استفاده از دی‌اکسید گوگرد یا غوطه‌ور کردن انگور در تیزاب، کشمش تهیه می‌شود.برای انتخاب پاکت بسته بندی کشمش ابتدا بهتر است با نحوه نگهداری مناسب این محصول و سپس با معیار های مصرف کننده آشنا بشوید.همچنین  پاکت بسته بندی گلاسه ی پنجره ای گزینه پیشنهادی مابرای بسته بندی محصول شما است.

خشک‌کردن به روش سنتی یا صنعتی؟

انگور دارای ترکیبات گیاهی مفیدی برای بدن ما می‌باشد؛ این ترکیبات در پیش‌گیری از سرطان‌ها نقش مهمی دارند. در روش صنعتی اغلب از گاز گوگرد برای خشک‌کردن انگور استفاده می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گوگرد، مانع از بین رفتن ترکیبات پلی‌فنل‌های موجود در کشمش می‌شود و بدین ترتیب می‌توان گفت که کشمش‌های صنعتی خواص آنتی‌اکسیدانی بالاتری نسبت به سنتی دارند.

همچنین رنگ کشمش‌هایی که به طور طبیعی تهیه می‌شوند،نسبت به کشمش‌های صنعتی، تیره‌تر است؛ چون قند موجود در انگور هنگام خشک شدن به صورت کاراملی درمی‌آید. لازم به ذکر است بدن برخی افراد به گوگرد و مشتقات آن واکنش نشان می‌دهد و موجب بروز آلرژی در آن‌ها می‌شود؛ از این رو به افرادی که آسم و بیماری‌های تنفسی دارند، مصرف کشمش‌های صنعتی پیشنهاد نمی‌شود.

انواع کشمش

اولین کشمش پرکاربرد در کشورمان، کشمش سبز قلمی است که به کشمش کاشمر نیز معروف است؛ این مدل کشمش از انگور عسگری به دست می‌آید و بیشتر در نخودچی‌کشمش و گردو کشمش مصرف می‌شود.

کشمش‌پلویی نیز یکی دیگر از کشمش‌های پرکاربرد ما ایرانی‌ها است. این کشمش چون در آفتاب خشک می‌شود به کشمش آفتابی نیز شهرت دارد و جزء یکی از سالم‌ترین کشمش‌ها به شمار می‌رود. کشمش‌پلویی بیشتر در غذاهایی مانند کشمش ‌پلو با مرغ و عدس پلو با کشمش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مویز نیز یکی از خشکبار پرکاربرد است که در دسته‌بندی کشمش قرار می‌گیرد. این خشکبار از خشک‌کردن انگور شاهانی به دست می‌آید و اندازه بزرگ‌تری نسبت به سایر کشمش‌ها دارد و فاقد هسته است (البته نوع درجه یک آن فاقد هسته است)؛ استفاده از مویز در مهمانی‌ها و دور همی‌ها در گذشته بسیار رونق داشته که امروزه کم ‌رنگ ‌تر شده است.

کشمش تیزابی نیز کاربرد فراوانی دارد، به دو دسته بی‌دانه و دانه‌دار تقسیم می‌شود و رنگ آن به طور معمول زرد و سبز می‌باشد؛ امروزه برای اینکه  انگورها زودتر به کشمش تبدیل شوند آن‌ها را به تیزاب یا همان اسیدسیتریک آغشته می‌کنند. معمولا هر چه کشمش تیزابی زردتر باشد و روشن‌تر به نظر برسد، عیار و کیفیت آن نیز بیشتر است. به کشمش‌های تیزابی درجه یک، کشمش سلطانی نیز گفته می‌شود که بیشتر صادرات می‌شوند.

مواد مغذی کشمش

مواد مغذی موجود در 100 گرم کشمش به این صورت است:
انرژی 299 کیلوکالری، کربوهیدرات 79/1 گرم، فیبر 7/3 گرم، پروتئین 3 گرم، کلسیم 50 میلی‌گرم، آهن 1/8 میلی‌گرم، منیزیم 32 میلی‌گرم، فسفر 101 میلی‌گرم، روی 0/2 میلی‌گرم، پتاسیم 749 میلی‌گرم، ویتامین سی 2/3 میلی‌گرم و همچنین  انواع ویتامین‌های گروه B وجود دارد.

      خواص کشمش

  • کمک به دستگاه گوارش
  • کنترل قند خون
  • بهبود کم‌خونی
  • پیشگیری از سرطان
  • کنترل فشار خون
  • کمک به سلامت دهان و دندان

 

موارد مصرف کشمش

پیشنهاد می‌شود کشمش را بیشتر از آجیل‌فروشی‌ها تهیه کنید؛ چون فروش بیشتری نسبت به بقیه دارند بنابراین کشمش آن‌ها تازه‌تر است. همچنین توصیه می‌شود ابتدا هر نوع کشمشی را با آب بشویید و سپس میل فرمایید.

  • این خوراکی را می‌توان به عنوان یک میان وعده‌ی سالم و در خانه، دورهمی‌ها و محل کار و مدرسه استفاده کرد.
  • همچنین می‌توان به همراه برنج، انواع سالاد، دسر، همراه با انواع سبزیجات، بلغور،جو دوسر و انواع شکلات‌ها مصرف کرد.
  • یکی دیگر از استفاده‌های پرکاربرد این خشکبار خوشمزه،مخلوط کردن آن با آجیل و نخودچی‌وکشمش است.
  • بیشتر افرادی که قند خون بالایی دارند ترجیح می‌دهند به هنگام چایی خوردن، از کشمش و توت خشک به جای قند استفاده کنند.
  • در صنایع کیک و شیرینی‌پزی نیزمصرف کشمش کاربرد فراوانی دارد مانند استفاده در کوکی‌ها، کیک کشمشی و برخی از شیرینی‌های خشک که کشمش را در قسمتی از آن پیدا خواهید کرد.

  نحوه نگهداری کشمش

  • کشمش را در جای خشک، خنک و تاریک و ظروف دربسته نگه‌دارید و از نگهداری آن در مکان‌های مرطوب بپرهیزید؛ چون موجب کپک‌زدگی آن خواهد شد.

 

  • اگر فضای کافی در یخچال برای نگهداری کشمش در دسترس نیست، می‌توانید آن‌ها را کابینت‌های تاریک قرار دهید اما مراقب باشید آن را در نزدیکی گاز قرار ندهید.

 

  • اگر کشمش در دمای محیط نگهداری شود حداکثر تا مدت شش ماه قابل نگهداری است. در صورتی که قصد نگهداری کشمش به مدت طولانی را دارید یخچال گزینه‌ی مناسبی برای انتخاب شما است؛ فقط دقت داشته باشید که کشمش را درون ظروف دربسته و غیرقابل نفوذ قرار دهید. در این صورت می‌توانید تا یکسال کشمش را تروتازه داشته باشید.

بهترین بسته بندی کشمش

بعد از بررسی های انجام شده راجع به کشمش و بسته بندی های موجود در ایران میتوان گفت بهترین کار برای بسته بندی کشمش مطالعه ی راهنمای انتخاب پاکت مناسب بسته بندی میباشد؛زیرا پاکت های بسته بندی هم از نفوذ هوا و هم رطوبت به داخل بسته جلوگیری میکنند.

زیپ دار بودن پاکت باعث میشود تا وقتی که محصول داخل پاکت قرار دارد از پاکت استفاده کندو چه بسا چاپ یا لیبل برند خود را بر روی پاکت زده باشید که این حرکت در صورت وجود کیفیت ،مشتری را دائما به سمت شما سوق میدهد و برند شمارا به مشتری میشناساند.

همچنین فضای بصری بسیار مناسبی را در قفسه فروشندگان برای مصرف کننده ایجاد میکند.

کیفیت بسیار خوب پاکت ها از سلامت محصول شما محافظت میکند.

با همه شرایطی که بررسی شد بهترین انتخاب جهت بسته بندی کشمش، پاکت بسته بندی متالایز زیپ دار  میباشد.

پاکت بسته بندی کشمش

به طور کلی همه پاکت هایی که زیپ پک در اختیار شما قرار میدهد جهت بسته بندی این محصول با ارزش مناسب میباشد.

انتخاب پاکت مناسب، به اهداف شما بستگی دارد.

سخن زیپ پک

بهترین بازار برای کسب و کار بازار هدف میباشد.

مطمئنـا با بروز شدن لحظه ای کسب و کار ها و صنعت بسته بندی، بهترین فروش کشمش، فروش بسته ای میباشد.

پس با در نظر گرفتن یک استراتژیک بسیار مناسب محصول خود را از فله فروشی به بسته فروشی تبدیل کنید و در این مسیر میتوانید از بسته های مناسب کار خود در زیپ پک بهره بگیرید.تا شاهد رونق کسب و کارتان باشید.

ما در زیپ پک همه جوانب را برای شما در نظر گرفته ایم  تا بتوانیم به شما کمک کنیم که به بهترین شکل خدماتتان را ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *