پاکت بسته بندی انجیر خشک

پاکت بسته بندی انجیر خشک

پاکت بسته بندی انجیر خشک

برای بسته بندی انجیر خشک احتیاج است ابتدا با شرایط نگهداری و ویژگیهای محصول،آشنا شوید .در این مقاله سعی میکنیم ابتدا توضیحاتی درباره‌ی این میوه‌ی پرخواص و طرز صحیح خشک کردن آن داشته باشیم سپس به معرفی پاکت مناسب برای بسته بندی این محصول بپردازیم.

شرایط آب و هوایی کاشت درخت انجیر

درخت انجیر در آب و هوای نیمه گرمسیری رشد می کند و دوره خواب کوتاهی دارد. درخت انجیر طالب زمستان های ملایم و تابستان های گرم و خشک است. انجیر به روزانه ۶ تا ۸ ساعت نور خورشید برای رشد خود نیاز دارد. سرمای زمستانه نسبت به گرمای تابستانه محدودیت بیشتری را برای رشد درخت انجیر مخصوصا در دوران نهالی ایجاد می کند. البته این بدین معنی نیست که درخت انجیر را در هر منطقه ای با آب وهوای گرم می توان کشت کرد.

حداکثر دمای شهرستان های استهبان و نیریز که یکی از مهمترین قطب های انجیر کشور محسوب می شوند در فصل تابستان در حدود ۴۰ درجه است. هوای خشک و دماهای بالاتر از ۴۰ درجه در تابستان می تواند باعث کاهش رطوبت درخت ، زرد شدن و ریزش برگ ، آفتاب سوختگی و مشکلات مهمی در کیفیت انجیر و افزایش ابتلای محصول به آفلاتوکسین شود.

کیفیت میوه انجیر خشک بیشتر از انجیر تازه تحت تاثیر درجه حرارت می باشد و در مواقعی که درجه حرارت هوا بالا باشد کیفیت انجیر خشک به شدت پایین آمده و میوه ریز و سیاه و پوک می شود.

طرز خشک کردن انجیر تازه

خشک کردن انجیر به روش های صحیح باعث می شود مواد مغذی آن تا ماهها حفظ شده و در تمامی فصول بتوان از خواص درمانی انجیر استفاده کرد. انجیر همچنین جایگزینی مناسب برای استفاده قند باچای است. قرار دادن انجیر در رژیم غذایی به دلیل خواص فوق‌العاده آن، به سلامت خانواده کمک شایانی می کند.

تفاوت انجیر خشک و تازه

زمانی که میوه ها در تماس با نور و اکسیژن خشک می شوند مواد مغذی آنها کاهش می یابد، از جمله برخی ویتامین ها مانند ویتامین C و اسید فولیک. با این وجود برخی اثرات میوه های خشک از میوه های تازه بیشتر است مثلا انجیر، توت و آلوی خشک اثر ملینی بیشتری دارند. میوه های خشک، فیبر، آهن و پتاسیم بالایی دارند.

وقتی انجیر خشک می شود، آب موجود در آن خارج شده و مواد معدنی ، ویتامین ها و کالری آن افزایش می یابد.

انجیر خشک ماندگاری زیادی دارد، بر خلاف انجیر تازه که به ندرت بیش از یک هفته می توان در یخچال سالم نگهداشت،

در طب سنتی به افرادی که مزاج سرد و خشک دارند مصرف انجیر تازه (تر) و یا خیسانده انجیر خشک توصیه شده است. افراد دارای طبع سرد و تر نیز بهتر است برای جلوگیری از غلبه این طبع، از انجیر خشک استفاده نمایند.

بررسی خواص و مزایای انجیر خشک

  • سرشار از فیبر هستند.
  • غنی از ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی هستند.
  • منبع خوب کلسیم.
  • افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن.
  • استروژن های مضر از بدن را دفع می کند.
  • حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده مربوط به سلامت هستند.
  • کمک به گوارش و هضم
  • تنظیم کننده فشار خون
  • مؤثر در کاهش وزن
  • ایمن‌سازی بدن در برابر سرطان پستان
  • مناسب برای بیماری های پوستی

انجیر در ایران

در حال حاضر با توجه به حساسیت بالا، قابلیت صادرات انجیر به صورت تازه وجود ندارد. زیرا برای صادرات آن به دیگر کشورها نیاز به حمل و نقل هوایی داریم که کار را برای تجار وطنی سخت کرده‌است. بنابراین از محصولات ارزش افزوده انجیر برای صادرات استفاده می‌شود.

در ایران از انجیر برای تهیه مربا، بستنی، کمپوت، آرد و مارمالاد استفاده می‌شود. کارتون بسته‌بندی انجیر خشک و بسته‌های متنوع دیگر از آن را می‌توان در بازار مشاهده‌ کرد.

صادرات انجیر در جهان چطور است؟

انجیر در گمرک جهانی با نام  Fig با کد تعرفه 0800420  شناخته می‌شود. در این کد، انجیر تازه و خشک تعریف شده‌ است. بیشترین سهم از بازار جهانی صادرات انجیر را ترکیه با 49 درصد به خود اختصاص داده‌است. پس از آن کشور افغانستان با 19 و کشورهای هلند، اسپانیا و اتریش هرکدام با 4 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. کشورمان ایران نیز در رتبه 15 این رده‌بندی قرار دارد. بزرگترین کشورهای واردکننده انجیر در جهان هند، آلمان، فرانسه، امریکا و اتریش هستند.

همانطور که اشاره کردیم به دلیل حساسیت بالای این محصول، صادرات عمدتا به صورت محصول فراوری‌ شده یا کنسانتره مورد توجه قرار می‌گیرد. انجیر خشک از پرطرفدارترین محصولات صادراتی برای تجار است. در این زمینه آشنایی با پاکت بسته‌بندی مناسب برای انجیرخشک از اهمیت بالایی برخوردار است.

اهمیت بسته بندی

مشکلی که نه فقط در زمینه صادرات انجیر بلکه در مورد بسیاری از محصولاتی که از ایران صادر می‌شوند وجود دارد، بسته‌بندی بسیار نامناسب یا فروش به صورت فله‌ای انجیر است. همان محصول که به صورت فله فروخته‌ شده و از کشور خارج شده، به وسیله یک فرد یا کشور وابسته، به بهترین حالت ممکن بسته‌بندی شده و با ارزشی بسیار بالاتر به فروش می‌رسد.

با همتی داخلی می‌توان راه بسیار آسانی برای ارز آوری به کشور در زمینه بسته بندی محصولاتی مثل انجیر ساخت. یک بسته‌بندی مناسب و مقاوم درواقع ضمانتی بر سلامت محصول در مسیر حمل و نقل و همچنین کیفیت بالای محصول برای مشتری است.پاکت بسته بندی انجیر از مهم ترین هدف ها میباشد.

چرا به پاکت بسته بندی احتیاج داریم؟

انجیر از جمله محصول هایی میباشد که بیشتر به صورت خشک شده در بازار رویت میشود.بسیاری از افراد به صورت روزمره از این خشکبار استفاده میکنند.

با توجه به جایگاه خوب این محصول در سبد خانوار بهترین موقعیت برای ارائه یک بسته بندی مناسب جهت فروش بهتر این محصول میباشد.

از جمله مزیت های پاکت بسته بندی زیپ دار استفاده آسان و قابلیت استفاده چندباره از این نوع پاکت میباشد. حتی میتوان گفت بعد از اتمام محصول مصرف کننده از پاکت استفاده مجدد نیز می‌کند.

حال با داشتن چنین استراتژی خوبی شما میتوانید روی پاکت ها ساده‌ترین چاپ (چاپ سیلک)را بزنید‌ تا نام برند شما جلوه ی زیادی برای مشتریان داشته و خود نوعی تبلیغات نیز به‌شمار می آید.پاکت بسته بندی انجیر خشک،در فروش شما تاثیر به سزایی دارد.

سخن پایانی

با توجه به اینکه در بازار عرضه ی محصولات به داخل کشور و صادرات آن به خارج از کشور رقبای فراوانی وجوددارد و هرکدام به نوعی در تلاشند تا سهم بازار را از آن خود کنند کیفیت محصول و داشتن یک بسته بندی مناسب تاثیر زیادی در پیشی گرفتن از رقیبان و پیشرفت ذرکسب و کار و جلب توجه مشتری دارد.اگر شماهم دارای یک کسب و کارهستید که نیازمند یک بسته بندی باکیفیت می‌باشد پیشنهاد میکنم همین حالا به فروشگاه سایت بروید و پاکت بسته بندی مناسب برای بیزینس خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *