آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار ارتباط مستقیم با بسته بندی packing آجیل و خشکبار نقش مهمی در نگهداری، ماندگاری و همچنین محافظت در زمان جابجایی دارد. با طراحی آجیل و خشکبار می توانید به صورت حرفه ای در جذب مشتری و بازاریابی در بازارهای داخلی و خارجی موفق باشید. در این مقاله  شما را با طراحی ایده پک آجیل و خشکبار بیشتر آشنا می‌کنیم.

در ادامه همراه ما باشید.

اهمیت طراحی بسته‌بندی آجیل و خشکبار

اگر بخواهیم ساده‌ترین تعریف را از packing داشته باشیم باید بگوییم ظرف یا قالبی است که محتویات مورد نظر در آن قرار می‌گیرد. حال این ظرف می تواند از هر متریالی باشد اما باید دقت شود که در مقابل عوامل بیرونی و احتمالی مانند:

  • ضربات
  • فاسد شدن
  • فشار
  • ارتعاشات
  • لرزش

از محتویات به خوبی محافظت نماید.

تعاریف زیادی برای پک آجیل و خشکبار وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده ایم. packing آجیل و خشکبار به عنوان سیستمی است که در صرفه جویی هزینه و زمان کمک می کند. تضمینی است برای محافظت از محصول هنگام توزیع تا زمانی که برای مصرف به دست مصرف کننده می رسد. ترکیب این موارد می تواند فروش و سود را تا حد زیادی افزایش دهد.

بسته بندی اجیل و خشکبار

هدف اصلی packing سلامت محصول تا از زمان عرضه تا مصرف به بهترین وجه ممکن نگهداری شود. سپس اشنائی بیشتر مخاطب از طریق درج اطلاعات بر روی پک است. که می‌تواند یک پل ارتباطی میان مصرف کننده و تامین (تولید)کننده باشد. باید دارای طرحی زیبا باشد تا بتواند از این طریق بازاریابی خوبی را در بازارهای داخلی و خارجی برای برند مورد نظر انجام‌دهید.

جالبه بدونید که بریتانیا برای  استانداردی را مطرح کرده است

علاوه بر اماده سازی کالا

*برای حفاظت

*حمل و تحویل مشتری

به شاخص زیبایی توجه شود. حال اگر می‌خواهید در طراحی  packing آجیل و خشکبار موفق باشید باید از بُعد فرهنگی نیز به قضیه نگاه کنید.

تا زیبایی که در نظر دارید مطابق با

_آداب و رسوم

_خصلت ها

_روحیه

_موقعیت اقلیمی

_فرهنگ کشور

صادر کننده مرتبط باشد. با این روش می‌توانید در زمینه صادرات داخلی و خارجی موفق‌تر عمل کنید. به این صورت که علاوه بر محافظت از آجیل و خشکبار،فرهنگ خود را در معرض دید بگذارید و دقیقا مانند یک رسانه عمل کنید.

طراحی بسته بندی آجیل خشکبار

چاپ زمانی موفق عمل می کند که نکات اساسی طراحی در آن رعایت شود.

این نکات عبارتند از :

ضمن رعایت کردن عواملی مانند:

_مقاومت در برابر فشار

_حفظ کیفیت طعم، رنگ و بو محصول

باید به طرح packing شیک خشکبار خود و منحصر به فرد بودن آن نیز توجه شود. در طراحی باید طرحی انتخاب شود که علاوه بر رعایت تمامی نکات، منحصر به فرد باشد و طرح لوگو شرکت مورد نظر را به وضوح نشان دهد. بهترین نوع پکبنگ آجیل و خشکبار این است که محتویات داخل پک دیده شود تا مشتری به راحتی بتواند در مورد کیفیت محصول نظر بدهد.

انواع packing با توجه به نوع آجیل و خشکبار

با توجه به نوع و میزان آجیل و خشکبار پک متنوع ارائه می شود. به طور معمول اگر مقدار آجیل و خشکبار  زیاد باشد،استحکام و مقاومت بالا و فضای کم در انبارش و نفوذ ناپذیر بودن روطوبت مورد توجه باشد.

از پاکت بغل گاست متالایز استفاده میشود.

نمونه دیگر اگر فرد بخواهد به عنوان سوغات و یا هدیه از محصول استفاده کند باید از نمونه های:

شفاف متالایز زیپ گاست نقره ای و طلائی

گلاسه و کرافت پنجره‌ای

باکس پوچ متالایز و کرافت و  شفاف مات و براق 

پنجره طلائی

پنجره مینیاتوری

طراحی بسته بندی آجیل شهر های مختلف ایران

معمولا در تمامی شهر های ایران آجیل فروشی وجود دارد. اما هر شهر یک نوع آجیل و خشکبار معروف دارند. در طراحی بسته بندی محصولات سوغاتی هر یک از شهر های ایران باید به نیاز مخاطب، فرهنگ، آداب و رسوم، رنگ های مورد علاقه مردمان آن مرز و بوم توجه داشت.

نمونه ای از سوغاتی آجیل و خشکبار ایران اشاره کرده‌ایم :

کرمان:داروهای گیاهی پسته کلمپه زیره قاووت (یا قووتو) قطاب (قطاب مخصوص کرمان)، خرما کماچ سهن خشکبار گردو مرکبات

خرما: بوشهر، بم، هرمزگان، خوزستان

مشهد:نقل نبات زعفران زرشک ابنبات آجیل خشکبار

آذربایجان شرقی: آجیل و خشکبار

اذربایجان غربی:نقل سیب کشمش

اصفحان:پولکی نبات

کردستان:آدامس

ایلام: گردو کنجد

بوشهر:خرما خارک

چهار محال بختیاری:بادام درختی قره قروت

خوزستان:رطب

سمنان:پسته

سیستان بلوچستان: خرما

قزوین:پسته بادام فندق کشمش

کهگیلویه و بویراحمد:گردوکشمش

فارس:خرما، انجیر

یزد:پسته

تهران:کشمش الوچه لواشک

خراسان جنوبی:عناب زعفران انار و زرشک

خراسان شمالی:ابنبات شکر پنیر قرقوروت کشک

همدان:گردو

صادرات

در گذشته خشکباری که از ایران به کشورهای دیگر صادر می شد شامل بادام، کشمش، مغز هسته، انجیر خشک، خرما، قیسی، برگه زرد آلو و گردو بود. اما با گذشت زمان به دلایلی مختلف مانند افزایش جمعیت و نیاز خود کشور صادر کننده. این ده محصول به 4 محصول خرما، پسته، انجیر خشک و کشمش رسید. بهتر است بدانید صادرات خشکبار از مهمترین صادرات های غیر نفتی ایران است.

اهمیت packing آجیل و خشکبار در حوزه صادرات

*باعث ایجاد ارزش افزوده می شود.

*ارزش و اعتبار فروشنده افزایش می یابد.

*اهمیت خریدار از دید فروشنده را نشان می دهد.

*هزینه و قیمت تمام شده حمل مطمئن و امن را کاهش می دهد.

به دلایل دور بودن مقصد، جابجایی های بیشتر و رقابت حرفه ای تر باید به مقاومت و کیفیت بسته بندی در این حوزه بیشتر دقت شود.

نکات مهم packing

*پک با استاندارد و مقررات آن کشور مطابقت داشته باشد.

*خریدار احتمالی را به خریدار واقعی یا بالقوه تبدیل کند .

*نیاز بازار هدف

* باید اطلاعات لازم و ضروری را به خریدار بدهد.

* باید به جنس آن نیز توجه شود تا آجیل و خشکبار را از فاسد شدن محافظت کند و هیچ گونه تغییر رنگ ، بو و مزه در آن ایجاد نشود.

*هدف اصلی جلب مشتری

*شان و شخصیت مشتری حفظ شود و ارزشمند بودن مشتری را از دید فروشنده نشان دهد.

* مصرف کننده بتواند به راحتی به خشکبار  و آجیل دسترسی داشته باشد.

* حمل را راحت کند و به آجیل و خشکبار آسیبی نرساند.

*پک  آجیل و خشکبار باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه در شهر مبدا یا مقصد باشد.

*درج مشخصات روی پک لوگو و نام تجاری

*تاریخ تولید و انقضا

*شرایط نگهداری

*مشخصات محصول که دارای چه خواصی است

*وزن خالص

*مواد تشکیل دهنده

تاثیر طراحی بسته بندی خشکبار خلاقانه

سهم بسزایی در جلب توجه مخاطب داشته باشد به ویژه برای یک برند که برای مخاطب نا آشنا است. هر چند این کیفیت محتویات است که اصل مهم در معرفی برند می باشد. اما برای فروش آنچه که اهمیت ویژه ای پیدا می کند پک جذاب و خلاقانه است.

جمع بندی

اگر قصد دارید آجیل و خشکبار صادراتی یا داخلی خود را به سراسر ایران و حتی بازارهای جهانی ارسال کنید. باید از بهترین و با کیفیت ترین پک  استفاده کنید. که محصول با همان کیفیتی که در مبدا عرضه می شود به دست مشتری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *