پسته

پسته

پسته یکی از محصولات راهبردی ایران است که در بین محصولات کشاورزی بیشترین ارز آوری را برای کشور دارد. سهم قابل توجهی از صادرات غیر نفتی کشور را به عهده دارد اما از جنبه تبلیغاتی و استفاده از فناوری روز دنیا امر packing و صادرات به این محصول  کمتر توجه کرده‌ایم.

کاهش سهم ایران از صادرات جهانی این محصول در سال های اخیر نیاز به مدیریت در زمینه بازاریابی ، packing و استفاده از روش های نوین  packing این محصول بیشتر نمایان سازد.

آشنایی با پسته

پسته گیاهی نیمه گرمسیری است. از خانواده آناکاردیاسه و جنس پیستاسیا که با شهرت بی‌نظیر خود نام سرزمین ما را در اقصی نقاط دنیا بر زبان جاری می‌سازد. در میان همه اقلام خشکبار به سلطان مغز ها شهرت دارد. پسته ایران یه کی از بهترین پسته های دنیا از نظر مزه طعم بو است و خشکبار خوشمزه و بسیار مطبوعی در بین مردم کشور های مختلف به شمار می‌رود. در حقیقت محصول پسته علاوه بر ارزش اقتصادی مزه مطبوع و مصرف خانگی به عنوان یک محصول تجاری نیز به حساب می آید.

صادرات پسته

پسته پس از فرش دومین کالای صادرات غیر نفتی کشورمان را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر صادرات و در امد ارزی پسته که یه کی از اقلام عمده صادراتی و از مهم ترین عناوین صادراتی کشاورزی است. قسمت اعظم صادرات غیر نفتی را تشکیل می‌دهد. کیفیت پسته ایران در دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست.  اما علی رغم این مشخصه بسیا رمهم سهم بازار پسته ایران به طور نسبی در حال کاهاش است. چون از یک سو در سال های اخیر بازار  ایران شاهد به میدان امدن یک رقیب جدی یعنی ایالات متحده بوده است.

به دلیل قدرت بازاریابی آن سهم این کشور از بازار رو به افزایش است. از سوی دیگر در ایران به کیفیت الزامی توجه نمی‌شود. عدم رعایت کیفیت الزامی یعنی صادرات انواع نامرغوب پسته و یا مخلوطی از انواع مرغوب و نامرغوب باعث کاهش رضایت مصرف کننده شده. عدم توجه به کیفیت جذاب یعنی عرضه محصول در بسته بندی های نا مناسب و فقدان راهکار بازاریابی اثر بخش پسته ایران را با کاهش نسبی سهم بازار جهانی مواجه کرده است.

غفلت از رقیبانی که برای پیش برد اهداف خود چاره را در برنامه ریزی افزایش کیفیت محصولات خود ایجاد انسجام در فرایند تولید تا عرضه سرمایه گزاری کلان در بخش بسته بندی  و بازار یابی و تحقیقات گسترده بر روی فرهنگ سلایق کشور های وارد کننده کالای خود دیده‌اند می‌تواند آینده پسته ایران را نیز به مخاطره اندازد.

ارقام پسته

اکبری

کله قوچی

احمد اقائی

بادامی زرند

ممتاز

خنجری

دامغان

شاه پسند

سفید پسته نوق

قزوینی

توجه کنید

پسته از جمله محصولاتی است که شاخص های محیطی زیادی از قبیل دما رطوبت نسبی فعالیت ابی رطوبت محصول و حشرات در ان میتواندد باعث فساد و قارچی شوند. با توجه به مواردی که ذکر شد و رقبای جدی که در این بخش سرمایه گزاری کردند. باید بر روی صنعت  packing  سرمایه گزاری ها یقابل توجه ای شکل گیرد. تا علاوه بر کاهش ضایعات در انبار ها طی حمل نقل با ارائه packing مختلف مناسب با فرهنگ و سلیقه های جوامع هدف بتواند ضمن حفظ جایگاه خود در زمینه صادرات این محصول با ارزش اقتصادی از رقبای خود پی از پیش سبقت بگیرد.

packing پلی پروپیلن

این ماده برای تهیه لفاف چند لایه بسته‌بندی به طریقه خلا و همچنین بسته‌بندی‌هایی که با گاز پر می‌شوند کاربرد خوبی دارند.

پاکت‌های چند لایه

کاربر این پاکت‌ها اهداف زیر را تامین می‌کند.

_جولوگیری از خوروج مواد فرار

_افزایش مقاومت بسته‌بندی

_دوخت پذیری

_چاپ پذیری

_بهبود وضعیت ظاهر بسته‌بندی

_کاهش انتقال گاز ها

باتوجه به مواردی که ذکر شد پاکت‌هایی که زیپ پک تامین می‌کنه برای شما عزیزان از بهترین نوع بسته‌بندی برای محصول ناب ایرانی است.

۱ دیدگاه برای “پسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *