پاکت بسته بندی ادویه جات

پاکت بسته بندی ادویه جات

پاکت بسته بندی ادویه جات

برای انتخاب و خرید پاکت بسته بندی ادویه جات بهتر است ابتدا راجع به محصول اطلاعات کافی بدست بیاورید،سپس سیاست فروش خود را در نظر بگیرید و در انتها پاکت بسته بندی را با بررسی انواع پاکت انتخاب کنید.

ادویه چیست؟

ادویه به قسمت های مختلف گیاه، اعم از دانه، پوست، ریشه یا دیگر بخش ها گفته می شود که در درجه اول برای طعم دادن یا رنگ آمیزی غذا استفاده می شود. هم چنین ادویه جات در پزشکی، مناسک مذهبی، تولید مواد آرایشی و عطر هم کاربرد دارند.

در زبان عربی، واژه ادویه جمع مکسر دواست و در فارسی به آن چاشنی  هم گفته می شود. ادویه ها خواص دارویی بسیاری دارند و می توانند در متعادل سازی طبیعت غذاها کمک کنند و همین طور به عنوان ماده نگهدارنده، از فساد مواد غذایی پیشگیری کنند چراکه بسیاری از ادویه ها دارای خواص ضد باکتریایی هستند.

تاریخچه ادویه جات

تجارت ادویه از دو هزار سال قبل از میلاد مسیح با خرید و فروش دارچین و فلفل سیاه در شبه قاره هند و با داد و ستد فلفل و برخی ادویه های محدود دیگر در شرق آسیا رواج داشت. مصریان از بعضی انواع ادویه در مومیایی های خود استفاده می کردند و به همین دلیل تجارت ادویه از آسیا به سایر کشورها نیز راه یافت.

در قرون وسطی ادویه جات از جمله پرمصرف ترین و گران ترین محصولات موجود در اروپا بودند و فلفل سیاه، دارچین، زیره، جوز هندی، زنجبیل و میخک طرفداران بیشتری داشتند. تجارت ادویه ثروت زیادی را برای تاجران آن به همراه داشت. گفته می شود که در سال های پایانی قرون وسطی، حدود 1000 تن فلفل و 1000 تن از دیگر ادویه های رایج به اروپای غربی وارد می شد. در همان سال ها اسپانیایی ها و پرتغالی ها به دنبال یافتن مسیرهای جدید برای تجارت ادویه و سایر محصولات با ارزش از آسیا بودند و سفرهای تجاری با کشتی به آسیا انجام می دادند. قرن ها بعد ادویه های جدیدی از جمله ادویه ترشی جات، فلفل چیلی، وانیل و شکلات به وجود آمد. این پیشرفت در دنیای مزه ها، باعث شد تجارت ادویه حفظ شود.

تاریخچه ادویه در ایران

در ایران نیز از دیرباز از انواع ادویه ها هم به عنوان طعم دهنده در غذاهای مختلف و هم به عنوان دارو استفاده می شد. شهرها و استان های مختلف ایران محل کشت و تولید و پخش ادویه های گوناگون هستند؛ به عنوان مثال در مزارع استان خراسان بهترین زعفران جهان کشت می شود، همین طور زیره استان کرمان محبوبیت خاصی در کل کشور دارد ولی اگر بخواهیم بگوییم تجارت ادویه از کجا شروع شد باید از شهر آبادان نام ببریم. به طور کلی شهرهای جنوبی ایران به دلیل نزدیکی با خلیج فارس، از گذشته محل تردد و داد و ستد انواع ادویه بوده اند. هم اکنون هم بهترین و اصیل ترین ادویه ها را به صورت مجزا و ترکیبی به راحتی می توان از شهر آبادان و سایر شهرهای جنوبی تهیه کرد.

انواع ادویه جات

1_آویشن ( Thyme spice )

2_برگ بو ( Bo spice leaves )

3_پاپریکا ( Paprika spice )

4_جوز هندی ( Nutmeg spice )

5_خردل ( Mustard spice )

6_هل (Cardamom spice)

7_فلفل قرمز (Red pepper spice )

8_دارچین (Cinnamon spice )

9_گشنیز (Coriander spice )

10_گلپر (Angelica spice )

11_رازیانه (Fennel spice )

12_گل محمدی (Mohammadi flower spice )

13_زیره (Cumin spice )

14_سیر و پودر سیر (Garlic spices and garlic powder )

15_زنجبیل (Ginger spice )

16_زردچوبه (Turmeric spice )

17_وانیل (Vanilla spice )

18_سماق (Sumac Spice )

19_زعفران (Saffron spices )

20_لیموعمانی (Lemon spice )

21_پودر کاری (Curry powder spices)

22_فلفل سیاه و فلفل سفید (lack pepper and white pepper )

23_ستاره انیسه یا بادیان ستاره ای (Anise Star Spice )

24_میخک (Clove spice )

25_ادویه های مخصوص پلو مخلوط

26_ادویه چلوکباب

27_ادویه های مخصوص آبگوشت

28_ادویه ترشی مخلوط و لیته

29_ادویه ترشی بادنجان

30_ادویه ماست و خیار

31_ادویه فلافل

32_ادویه های مخصوص کوکوسبزی

33_ادویه مرغ و ماهی

34_ادویه گوشت

35_ادویه سوپ

36_ادویه های مخصوص کباب تابه ای

37_ادویه های مخصوص خورش قیمه

38_ادویه غذاهای ایتالیایی

39_ادویه عربی و ترکی

40_ادویه هندی ( گرم مسالا)

41_ادویه مکزیکی

بسته بندی ادویه جات

بسته بندی ادویه جات به چند دلیل اهمیت بسیاری دارد. ادویه یک چاشنی غذایی است که باید به صورت بهداشتی بسته بندی شود، همچنین گران بودن ادویه جات باعث شده تا همیشه به دنبال بهترین روش برای بسته بندی ادویه باشیم.

برای بسته بندی ادویه جات انواع بسته بندی مختلف وجود دارد که مهمترین آنها استفاده از انواع پاکت های کاغذی و متالایز،پلی استر پلی اتلین،ساشه ها میباشد

مهمترین مزیت پاکت بسته بندی فود گرید(Food Grade)بودن میباشد.

قدیمی ترین روش بسته بندی _سلفون ادویه

استفاده از سلفون ادویه برای بسته بندی از قدیمی ترین روش های بسته بندی است که همچنان در عطاری های قدیمی کاربرد دارد. البته در این روش بهداشت به خوبی رعایت نمی شود.

هتر از روش سلفون که دیگر منسوخ شده و از نظر بهداشتی هم توصیه نمی شود، استفاده از انواع پاکت بسته بندی زیپ دار بهترین انتخاب میباشد .

انواع پاکت بسته بندی ادویه جات

نمونه پاکت هایی که در فروشگاه زیپ پک به شما عزیزان ارائه میشود برای بسته بندی ادویه مناسب میباشد

انتخاب و خرید پاکت بسته بندی ادویه جات مناسب به اهداف شما عزیزان بسته گی دارد همه این پاکت ها امکان چاپ دارند با توجه به نیاز شما ارائه میگردد

پاکت های ایستاده زیپدار،بغل گاست ،باکس پوچ از انواع پاکت های پر طرفدار هستند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین نکته در مورد این بسته بندی ها طراحی شیک و زیبا و مقاومت این بسته هاست.

افرادی که علاوه بر کیفیت محصول به مارکتینگ محصول خود نیز توجه دارند حتما استفاده از این پاکت ها  را در نظر می گیرند. از طرفی استفاده از این  پاکت های  در صنایع غذایی به خصوص صنعت بسته بندی ادویه جات کاربرد بسیاری دارد.

امروزه استفاده از پاکت  در صنعت بسته بندی رونق بسیاری پیدا کرده است. زیبایی و نمای خاصی که این پاکت ها در فروشگاه ها ایجاد می کنند یکی از دلایل تمایل به استفاده از آنهاست. پاکت ها در انواع مختلفی تولید میشود

برای بسته بندی ادویه استفاده از پاکت  می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. پاکت ها بسیار محکم و مقاوم است و ادویه جات در این حالت می توانند به صورت بسیار بهداشتی بسته شوند.

پاکت شفاف متالایز زیپ گاست  ، پاکت کرافت یک رو شفاف ، پاکت دو رو کرافت از نمونه های بسیار پراستفاده در زمینه ی پاکت بسته بندی ادویه جات هستند.

ساشه در بسته بندی ادویه جات

ساشه نیز از بسته بندی های بسیار محبوب در سراسر جهان است که برای ادویه نیز می توان از آن استفاده کرد. این بسته بندی های کوچک معمولا به صورت یکبار مصرف استفاده می شوند و بیشترین استفاده از آنها را حتما در بسته بندی سس های تک نفره مشاهده کرده اید. چاپ و تولید ساشه های غذایی عمدتاً به صورت لایه های آلومینیومی، متالایزی و… انجام می شود.

دوخت مناسب ساشه ها و چندلایه بودن آنها کمک می کنند تا رطوبت و آلودگی های خارجی به داخل مواد غذایی سرایت نکند. به همین دلیل ادویه جات شما در این روش می توانند کاملا بهداشتی و سالم بمانند.

از طرفی لایه داخلی ساشه از خاصیت برخورد با مواد غذایی یا Food Grade برخوردار است، که باعث می شود تا ماده غذایی بسته بندی شده کاملا سالم بماند.

نتیجه گیری پاکت بسته بندی ادویه جات

برای انتخاب پاکت بسته بندی مناسب چند نکته مهم میباشد:

1_حداقل یا حداکثر هزینه مد نظر بسته بندی(که در صفحه فروشگاه زیپ پک میتوانید  قیمت دونه ای هر مدل و سایز را متوجه شوید)

2_پاکت به همراه چاپ اختصاصی نیاز دارید یا یه صورت خام

3_اهداف فروش شما  به چه صورت میباشد

این نکته را توجه کنید بسته بندی هزینه اضافی نمیباشد بلکه سرمایه گزاری در فروش بیشتر میباشد

موفق باشید.

۴ دیدگاه برای “پاکت بسته بندی ادویه جات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *